آغاز چالش اسکوچیچ با تیم های لیگ برتری

تیم ملی فوتبال کشورمان که با تیم های انگلیس، ولز و آمریکا در گروه دوم جام جهانی 2022 قطر قرار گرفت، اردوی تدارکاتی و دیدارهای دوستانه مناسبی را برای حضور شایسته و قدرتمند در این مسابقات انجام نداد. پس از لغو بازی دوستانه برابر کانادا در 16 ژوئن که به میزبانی ونکوور برگزار شد و البته دو بازی تدارکاتی دیگر که قرار بود در آن کشور برگزار شود، تیم ملی مجبور شد برای 12-12 به قطر برود. اردوی روزانه بازی دوستانه مقابل تیم های هافبک و هافبک الجزایر باعث شد تا بازیکنان تیم ملی، رسانه ها، کارشناسان، علاقه مندان به فوتبال و حتی دراگان اسکوچیچ به انتقاد از فدراسیون فوتبال بپردازند.

مديريت فدراسيون فوتبال و كادر فني و مديريتي تيم ملي كشورمان طي روزهاي اخير تلاش هاي زيادي را براي جبران اتفاقات فيفادي قبلي انجام داده اند و در تلاش هستند تا شرايط را براي برگزاري دو بازي دوستانه در يك بازي فراهم كنند. کشورهای اروپایی در فیفادی آتی که بین 28 سپتامبر تا 5 می برگزار می شود.

حتی بحث برگزاری دیدار مقابل اروگوئه در اتریش نیز مطرح شد اما تکلیف این دیدار و البته کشوری که باید اردوی اروپایی شاگردان دراگان اسکوچیچ در آن برگزار شود مشخص نشده است.

در این شرایط سرمربی تیم ملی کرواسی که این روزها تعطیلات خود را به همراه خانواده در کشورش سپری می کند، روز 29 شهریور را به فدراسیون فوتبال بهترین زمان برای برگزاری اردوی تیمش در شهریور ماه اعلام کرد. این تاریخ هشت روز زودتر از شروع رسمی فیفادی است و با این تفاسیر به نظر می رسد بسیاری از لژیونرهای تیم ملی از ابتدا و حتی پس از گذشت حداقل پنج روز از شروع، نتوانند خود را به کادرفنی معرفی کنند. از این اردوگاه

آغاز چالش اسکوچیچ با تیم های لیگ برتری

از بین 30 بازیکن فهرست ملی پوشان اردوی قطر، در حال حاضر 17 بازیکن در تیم های لیگ برتری حضور دارند و 13 بازیکن نیز جزو لژیونرها هستند. بازیکنان مطرح و کلیدی مانند حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، سامان قدوس، کریم انصاری فرد، شهاب زاهدی و مهدی قیدی نیز از جمله بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور هستند که به دلایل مختلف نتوانستند در این اردو شرکت کنند، اما شانس زیادی دارند. برای حضور در اردوی بعدی

با این حال، احتمال بازگشت بازیکنان لیگ برتری مانند وحید امیری و مرتضی پورعلیگنجی با درخشش خود در هفته های ابتدایی فصل آینده نیز وجود دارد و حتی سایر بازیکنان لیگ نیز می توانند فراخوانی داشته باشند. با عملکرد خوب .

از اسکوچیچ اما به نظر می رسد بار دیگر ترکیب اصلی تیم ملی برای دو بازی دوستانه پیش رو را لژیونرها تشکیل دهند.

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز پس از جلسه دیروز با برخی مدیران، مربیان و سرمربیان تیم های لیگ برتری، برنامه های ملی پوشان و نظر اسکوچیچ را مهمتر از مالکیت سوپرجام اعلام کرد و گفت: اهمیت نظر سرمربی تیم ملی برای گرفتن روزهای بیشتر باید نظر باشگاه ها را هم جلب کند.

پس از این جلسه افرادی مانند ایمان عالمی، مربی هواداران و برخی مربیان دیگر خواستار آن شدند که برنامه ای برای لیگ در نظر گرفته شود که به نفع تیم ملی و باشگاه ها باشد. حتی اعلمی تاکید کرد که اردوی تیم ملی با این وضعیت باشگاه ها را دچار مشکل می کند.

نکته اصلی این است که اگر اتحادیه فوتبال انگلیس و کمیته مسابقات لیگ بخواهند طبق درخواست اسکوچیچ بازی ها را از 20 سپتامبر برای برگزاری اردوی تیم ملی تعطیل کنند، امکان برگزاری هفته قبل از فیفادی لیگ برتر از بین خواهد رفت و این وقفه محتمل است. 20 روز است.این موضوع چالش هایی را برای مربیان باشگاه ایجاد می کند.

البته در گذشته کارلوس کی روش با تعدادی از مربیان لیگ چالش و حتی تنش داشته است زیرا آنها روزها را از فیفا دور کردند تا شاگردان خود را در آستانه جام جهانی آماده کنند. در حال حاضر اسکوچیچ که متکی به استفاده از لژیونرها بود، با این درخواست و تعطیلی لیگ هشت روز مانده به شروع رسمی فیفادی، می توانست با چالشی با مربیان لیگ مواجه شود.

آغاز چالش اسکوچیچ با تیم های لیگ برتری

در این بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید شرایطی را در نظر بگیرند تا با تدوین برنامه ای منسجم، تیم های باشگاهی و البته ملی پوشان قبل از جام جهانی با مشکل مواجه نشوند.

ضمناً باید در نظر داشت که برگزاری این اردو حتی در روزهای بدون فیفادی فرصت مناسبی برای آماده سازی ملی پوشان لیگ برتری است و انتظار می رود باشگاه ها یا نگاه ملی گرایانه تعامل لازم را با کادرفنی تیم ملی ایجاد کند. در این رابطه .

دیدگاهتان را بنویسید