آلمان ضمانت صادرات و سرمایه گذاری با ایران را تعلیق کرد

آلمان ضمانت صادرات و سرمایه گذاری با ایران را تعلیق کرد

آسوشیتدپرس مدعی شده است که دولت آلمان روز جمعه رسما اعلام کرد که تضمین های مربوط به سرمایه گذاری ها و اعتبارات صادراتی با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت اقتصاد آلمان همچنین اعلام کرد که «به دلیل شرایط بسیار جدی در ایران» «سایر فرمت‌های اقتصادی» از جمله مذاکرات در مورد مسائل انرژی را به حالت تعلیق درآورده است.

ضمانت‌های اعتبار صادراتی، شرکت‌های آلمانی را از متحمل شدن ضرر در صورت عدم پرداخت صادرات محافظت می‌کند.

تضمین های سرمایه گذاری برای محافظت از سرمایه گذاری مستقیم شرکت های آلمانی در برابر ریسک های سیاسی در کشورهای مختلف ارائه می شود.

وزارت اقتصاد آلمان گفت که استفاده از این ابزارها برای پیشبرد برخی پروژه‌ها در ایران برای چندین دهه به حالت تعلیق درآمد تا اینکه در سال 2016 از سر گرفته شد و در نتیجه توافق با ایران «گشایش کوتاه‌مدت» حاصل شد. آلمان گفت که در این دوره (گشایش کوتاه مدت) ضمانت هایی ارائه شده یا ضمانت هایی برای چندین پروژه تمدید شده است، اما از سال 2019 چنین تضمینی ارائه نشده است.

دولت آلمان گفته است که اکنون تصمیم گرفته است این ضمانت ها را به طور کامل تعلیق کند و تنها در صورت وجود دلایل جدی بشردوستانه، استثناهایی را از آنها در نظر بگیرد.

این وزارتخانه گفت: مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال 2021 در مجموع به یک میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. این رقم در 9 ماهه امسال به 1.49 میلیارد یورو رسید.

دیدگاهتان را بنویسید