«آلودگی هوا» از سیگار و تروریسم در کاهش امید به زندگی موثرتر است!


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877523

آلودگی هوا در حال حاضر امید به زندگی را بیش از دو سال کاهش می دهد که بالاتر از الکل، سیگار یا تروریسم است.

طبق آخرین گزارش سالانه موسسه سیاست انرژی دانشگاه شیکاگو (EPIC)، آلودگی هوا در حال حاضر بیش از دو سال امید به زندگی را کاهش می دهد که بالاتر از کاهش امید به زندگی ناشی از الکل است. ، سیگار کشیدن یا تروریسم کارشناسان دریافته اند که آلودگی هوا با ذرات گرد و غبار (ترکیبی از گرد و غبار، دود و گرده) حتی در دوران قرنطینه به دلیل اپیدمی ویروس کرونا که خطرات مختلفی برای سلامتی به همراه دارد، کاهش نیافته است.

آلودگی هوا می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی، سکته، سرطان ریه و سایر بیماری های تنفسی شود، در حالی که سیگار باعث کاهش امید به زندگی 1.9 سال، مصرف الکل 8 ماه و تروریسم 9 روز می شود. کیفیت هوا که اخیراً منتشر شده است (AQLI) نشان داده است که آلودگی هوا ناشی از ذرات معلق، امید به زندگی را 2.2 سال کاهش می دهد.

مایکل گرین استون، نویسنده اصلی این گزارش گفت: «اگر مریخی‌ها به زمین بیایند و ماده‌ای را اسپری کنند که به طور متوسط ​​باعث از دست دادن میانگین بیش از دو سال امید به زندگی مردم شود، ممکن است یک وضعیت اضطراری جهانی ایجاد شود. ، اما ما به مریخی ها نیاز نداریم و خودمان این مواد را اسپری می کنیم.

سال گذشته، سازمان بهداشت جهانی (WHO) دستورالعمل‌های خود را در مورد سطوح قابل قبول آلودگی هوا به‌روزرسانی کرد که افراد می‌توانند با خیال راحت از سقف توصیه شده 10 میکروگرم بر متر مکعب تا 5 میکروگرم بر متر مکعب تنفس کنند. بر اساس این استاندارد بازنگری شده، 97 درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که آلودگی هوا به شدت توصیه می شود.

محققان دریافته‌اند که آسیای جنوبی آلوده‌ترین منطقه جهان، بنگلادش آلوده‌ترین کشور و دهلی در هند آلوده‌ترین کلان شهر جهان است که میانگین آلودگی سالانه در این مناطق بیش از 21 برابر بیشتر از هدف WHO است. اگر آلودگی فوراً کنترل نشود، مردم آسیای جنوبی می توانند میانگین امید به زندگی را تا پنج سال از دست بدهند.

بر اساس این گزارش، مناطق توسعه‌یافته‌تر مانند ایالات متحده و اروپا نیز دارای سطوحی از کیفیت هوا هستند که توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی را برآورده نمی‌کنند و ۹۲.۸ درصد از ایالات متحده و ۹۵.۵ درصد از اروپایی‌ها در مناطقی زندگی می‌کنند که سطح آلودگی بالاتری دارد. چین که در سال 2013 به اوج خود رسید، در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با ممنوعیت نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ در مناطق خاص، نیاز به تاسیسات موجود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و محدود کردن انتشارات جاده‌ای در شهرهای بزرگ موفق‌تر بوده است. در کشورهای دیگر هم بوده است.

این اقدامات به کاهش آلودگی گرد و غبار تا حدود 40 درصد کمک کرد و حدود دو سال به زندگی چینی ها اضافه کرد. از آنجایی که آلودگی هوا عمیقاً با تغییرات آب و هوایی در هم تنیده است، مقابله با آن می تواند به محافظت از آب و هوای سیاره ما نیز کمک کند.

او گفت: «سیاست‌ها می‌توانند به طور همزمان وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهند و به مردم اجازه دهند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند و هزینه‌های تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند.»

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید