آمادگی ایجاد چندین مگا پروژه با شرکت های خوزستانی را داریم


ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843801

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: آمادگی داریم چندین مگا پروژه با شرکت های بزرگ در استان ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان با حضور رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون امور اقتصادی و معاونت مدیریت و توسعه منابع استانداری خوزستان و به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

ستاری در این نشست گفت: شرکت ها و سازمان های مختلف باید امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و مطیع باشند.

وی با بیان اینکه ما به محصولی مشکل‌گشا نیاز داریم که محصول سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد، افزود: کارخانه‌های فناوری، پارک‌های علم و فناوری باید مبتنی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ایجاد زیرساخت های بخش خصوصی و حمایت های دولتی تاکید کرد و گفت: شهرهای بزرگ در این زمینه موفق بوده و در حال ایجاد پارک های خصوصی هستند.

وی بر تقویت فرهنگ کارآفرینی تاکید کرد و ادامه داد: خوزستان پتانسیل بالایی برای کشاورزی دارد و باید راه ها و زیرساخت ها مشخص شود و شرکت های خصوصی در این زمینه فعال باشند.

ستاری گفت: ضایعات کشاورزی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید برای افزایش عرضه دام و طیور روی آن کار کرد.

وی از ابلاغ قانون جهش تولید خبر داد و گفت: این قانون حاصل 3 سال کار است که زیرساخت ها را تغییر می دهد. همچنین دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی را موظف کرده ایم که سازمان توسعه ای برای توسعه موسسات دانش بنیان راه اندازی کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قانون تولید جهش چراغ را خواند و گفت: این قانون قدرت های بسیار خوبی دارد.

وی افزود: اساس اقتصاد دانش بنیان دولت نیست و وقتی بخش خصوصی نتواند وارد شود، دولت وارد می شود.

ستاری در ادامه با بیان اینکه شرکت های بزرگ روستایی باید وارد عرصه شوند، ادامه داد: در معاونت علمی آمادگی داریم چندین مگا پروژه با شرکت های بزرگ روستایی ایجاد کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: در معاونت پژوهشی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه ها بلاعوض باشد تا ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید