آمادگی پارلمان برای حمایت از بخش تعاونی و تسهیل مجوزهای تجاری

زمان: 18:28
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775936

گلامرضا شریعتی با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد کارها را با اولویت همکاری به بخش خصوصی واگذار کند ، گفت: این مهم در مجلس در حال بررسی است و تسهیل اعطای مجوزهای تجاری نیز باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، غلامرضا شریعتی امشب در اولین جلسه از سلسله نشست های تخصصی همکاری و بهبود فضای کسب و کار در حوزه های دوازده گانه در شهرهای نکا ، بهشهر و گلوگاه
وی گفت: ما در مسائلی که باید در زمینه همکاری های توسعه ای از طریق مجلس به آنها پرداخته شود ، از تلاش دریغ نخواهیم کرد.

شریعتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد باید مردمی شود و بهترین راه برای اجرای این تعاونی های مهم است ، افزود: تعاونی های زیادی در استان ایجاد شده و زیرساخت های لازم را در استان دارند و باید اراده آن شکل گیرد. .. “

وی آمادگی مجلس را برای کمک به بخش تعاونی اعلام کرد و تصریح کرد: ما در فصل هفتم برای توسعه برنامه پنج ساله هستیم و برنامه های تدوین شده باید قابل اجرا باشد.

شریعت با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد کارها را با اولویت همکاری به بخش خصوصی واگذار کند ، گفت: این موضوع مهم در مجلس در حال بررسی است و تسهیل صدور مجوزهای تجاری نیز باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه ما تعاونی های بزرگ و کوچکی در استان داریم که حرفی برای گفتن دارند ، گفت: استان مازندران در حوزه تعاون از ظرفیت قوی برخوردار است.

کامران عشری خواستار تقویت و حمایت تعاونی ها شد و افزود: تعاونی ها در تولید و اشتغال جامعه نقشی مسلم دارند و با وجود ضعف ضعیف ، تعاونی ها با سایر بخش ها همکاری می کنند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای بخش تعاونی به ویژه تعاونی مصرف کننده ایجاد کرده است زیرا همه دفاتر آنها قانونی است.

اصغری با اشاره به اینکه در بخش تأسیسات روستایی به تعاونی ها اولویت داده شده است ، ادامه داد: در بخش حمایت از مشاغل داخلی می توانیم از ظرفیت تعاونی ها کمک بگیریم.

وی خواستار تسریع در صدور مجوز تعاونی ها شد و خاطرنشان کرد: تعاونی هایی که مایل به ادامه فعالیت نیستند باید منحل شوند و به تعاونی هایی که می توانند به فعالیت خود ادامه دهند کمک شود.

مازندران ، مدیرکل تعاون ، کار و مددکاری اجتماعی با بیان اینکه تعاونی های حوزه مسکن مهر بهترین نتایج را کسب کرده اند ، گفت: با کمک نمایندگان مجلس می توانیم بسیاری از مشکلات تعاونی را برطرف کنیم.

سید علاءالدین ربیعی ، رئیس اتاق تعاون مازندران نیز بر تأکید بر حفظ و حمایت از تعاونی های فعال موجود ، رفع موانع و فعال سازی تعاونی های نیمه راکد و مشکل دار استان تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی ، نظارت و همکاری با کلیه دستگاه های ذیربط در مسکن بر عهده اتاق تعاون است.

وی گفت: تشکیل تعاونی ها با مشاغل جدید و دانش بنیان مورد حمایت و اولویت است.

علی باقری مدیر امور تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز خواستار تثبیت موقعیت بخش تعاونی در بین سایر بخشهای کشور شد و گفت: اجرای سند توسعه بخش تعاونی در کشور در دستور کار است

افزایش سطح اطلاعات فنی ، حقوقی ، مالی ، اداری و تجاری اتحادیه ها و تعاونی ها به منظور ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین المللی به منظور مشارکت فعالانه در تجارت داخلی و خارجی ، اجرای مناسب قوانین و مقررات و رفع تعارض بین قوانین و مقررات تعاونی و از بین بردن موازی کاری با تعاونی های روستایی از جمله اقدامات این بخش است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید