آمارهای رسمی می تواند به دولت کمک کند تا وضعیت فعلی را درک کند

آمارهای رسمی می تواند به دولت در درک وضعیت کنونی کمک کند

روز جدید:رئیس جمهور در پیام خود به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی گفت: آمارهای رسمی در سیستم تصمیم گیری و برنامه ریزی کشور می تواند سطح فقر و محرومیت ، نابرابری و بی عدالتی در کشور را به دولت با آگاهی از وضعیت موجود ، مشخص کند. تغییرات را مرور کرده و برای کمک به حذف بی عدالتی و توسعه متوازن تصمیم بگیرید.

متن پیام آیت الله سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

به نام خدا

روز آمار و برنامه ریزی را به همه متولیان امر آمار و برنامه ریزی کشور که در راه توسعه و پیشرفت ایران گرانقیمت اسلامی تلاش می کنند تبریک می گویم. مقوله آمار در جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه والا ، ویژه و منحصر به فردی است ، به طوری که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب “آمار اساس و ستون فقرات برنامه ریزی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است” و تحقق شعار 1400. حمایت و موانع با رصد آمار دقیق و به روز محقق خواهد شد.

در شرایط کنونی، آمارهای رسمی در نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور می‌تواند چراغ راه تحقق «عدالت‌محور»، «انقلابی»، «دموکراتیک»، «پاکسازی و فساد ستیزی» باشد. “حاکمیت قانون”. میزان فقر و محرومیت ، نابرابری و بی عدالتی بین استان های کشور را به دولت می شناسد ، وضعیت فعلی را به رسمیت می شناسد ، روند تغییر را مرور می کند و تصمیمات ملی و منطقه ای را برای رفع بی عدالتی و توسعه متوازن اتخاذ می کند.

امیدوارم با حرکتی که در کشور به سمت توسعه، پیشرفت و رفع موانع آغاز شده است، با استفاده و بهره گیری از آمار و اطلاعات به روز، دقیق و دقیق بر اساس نیازهای واقعی کشور، به ویژه در تدوین لایحه بودجه سال 1401 برای کل کشور و همچنین تدوین برنامه توسعه هفتم تا بتوانیم کشور عزیزمان را به عزت ، سربلندی و شادی واقعی که در شأن ملت شهیدپرور ایران اسلامی است ، برسانیم.

و از الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید