آمار ازدواج جوانان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883586

در تجلیل و تقدیم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان شد؛

جلسه افتخاری و معارفه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، نشست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور استانداران کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی مدیرکل جدید این مجموعه برگزار شد.

در آن جلسه نادیا صداقت مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه: سعی کردم دلسوزانه به استان خدمت کنم گفت: بیش از 10 روز است که از انتقال خود مطلع شده و تلاش کردم. در این 10 روز از خدمت به مردم دست بردارم من نمی کشم و به این خدمت افتخار می کنم.

وی در ادامه افزود: در طول خدمتم تلاش کردم نظام جمهوری اسلامی را سربلند کنم و مشکلات مردم را حل کنم.

صداقت با برشمردن بخشی از خدمات بانوان و امور خانواده بانوان استان در مدت تصدی این مسئولیت گفت: پیگیری احداث چهار پارک بانوان در شهرستان های استان، پیگیری احداث خوابگاه دخترانه در دیشمخ. انعقاد هشت تفاهم نامه برای آموزش و اشتغال و آشنایی بانوان با تسهیلات بانکی، نظارت بر ساخت و ساز و حضور زنان در بازار صنایع دستی استان، نظارت بر ایجاد مرکز ناباروری، توزیع بسته معیشتی و سلامت در بین زنان بد سرپرست. برای و بی خانمان، برگزاری جشن تکلیف دخترانه، تهیه و اهدای بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان دختر، پیگیری قانون حمایت از خانواده و جمعیت در دستگاه های اجرایی، راه اندازی طرح توانمندسازی زنان برای اشتغال خانواده و ایجاد کارگاه های پیشگیری از خودکشی از جمله این موارد بود. از فعالیت های من و ک اولگ در این دوره

مدیرعامل سازمان برنامه و بودجه استان در این جلسه با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت به دولت ابلاغ شد، گفت: آماری که در استان دارم نسبت به آمار کشوری خوب نیست. و جوانان کمتر به ازدواج توجه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت آماری استان در این زمینه مناسب نیست و باید چاره اندیشی شود، گفت: جمعیت استان بر اساس سرشماری 713 هزار نفر است و تعداد زیادی از زنان مجرد در این آمار وجود دارد.

شهابی با تاکید بر لزوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی و زنان در استان گفت: نیاز به تخصیص اعتبار برای پرداخت این معضل است و باید برای رفع آسیب های اجتماعی در استان تلاش شود.

ستار هدایت خواه نماینده سابق شهرستان های بویراحمد دانا و مارگون در شورای اسلامی در این جلسه بیان کرد: در بحث خانواده که یکی از مقدس ترین عرصه های دین است متاسفانه به دلیل هجمه های فرهنگی دشمن، قداستش شکسته است.

هدایت خواه با تاکید بر اینکه در برخی حکومت ها گرایش های فمینیستی وجود دارد و جایگاه زن و مادر مورد تمسخر و تحقیر قرار می گیرد، گفت: در حل مشکلات خانواده باید به دو موضوع توجه جدی شود، یکی رسیدگی به مشکلات خانواده و دیگری جامعه است

هدایت خواه ادامه داد: خانواده هایی که بیشترین رشد درآمد را داشتند فرزندان کمتری داشتند و به همین دلیل بین سطح درآمد و تعداد فرزندان رابطه وجود نداشت و بیشتر فرزندان در مناطقی بودند که سطح درآمد کمتر بود.

هدایت خواه گفت: انتظار ما این است که در این دولت به سمت ارتقا برویم و با رشد زاد و ولد مواجه شویم.

لازم به ذکر است طی حکمی از سوی سید علی احمدزاده، سید عاطفه السادات مدبرنژاد به سمت سرپرست امور بانوان استان منصوب و از زحمات سه ساله نادیا صداقت مدیرکل سابق تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید