آمار استثنایی یک ستاره جذاب استقلالی در تیم ملی

آمار استثنایی یک ستاره جذاب استقلالی در تیم ملی

یکی از بازیکنانی که در دیدار ایران مقابل لبنان به میدان رفت، علایار صیادمنس بود که در دقیقه 71 جای سعید عزت الله را گرفت و همین موضوع باعث شد تا تیم ملی رویکرد تهاجمی تری داشته باشد.

زوریا مهاجم اوکراینی با حضور در دو بازی قبلی ملی خود مقابل سوریه، سومین بازی ملی خود را در این دیدار تجربه کرد و حالا در صورت بازی با تیم ملی مقابل این تیم، در چهارمین بازی ملی خود سه بار به میدان خواهد رفت. بازی با سوریه که آمار جالب و البته عجیبی است.

نکته مهم در دیدارهایش با شکارچیان و گردآورندگان مقابل سوریه این است که او در اولین بازی ملی خود که در 7 ژوئن 2009 مقابل سوریه با بازی مارک ویلموتس بازی کرد، موفق به گلزنی شد و 17 سال و 11 ماه سن داشت. و 7 روز.برای کسب عنوان جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران. این رکورد پیش از این به سعید عزت الله 19 سال و 40 روزه با گلی که به ترکمنستان زده بود تعلق داشت.

صیادمنس 23 روز قبل از تولد 18 سالگی خود این گل را به ثمر رساند و اولین تیم ملی شد که قبل از 18 سالگی برای ایران گلزنی کرد.

قبل از صیادمنش و عزت اللهی، کریم انصاری فرد در 19 سال و 221 روز برای تیم ملی گلزنی کرد. مهدی مهدوی کیا نیز با 19 سال و 270 روز و سردار آزمون در 19 سال و 321 روز برای تیم ملی گلزنی کردند تا یکی از جوان ترین گلزنان تاریخ تیم ملی محسوب شوند.

بازی با سوریه برای بازیکن سابق پرسپولیس اتفاق جالبی بود. تیم ملی دهم فروردین امسال در دیداری دوستانه با نتیجه 3 بر صفر از سد سوریه گذشت. اولین گل تیم ملی در این دیدار را محمدحسین کنعانی زادگان در 72 ثانیه به ثمر رساند و سریع ترین گل تاریخ تیم ملی را به نام خود ثبت کرد. این رکورد پیش از این در اختیار یعقوب کریمی بود که در اسفند 1393 در دیدار تیم ملی مقابل کویت در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا که با نتیجه 3 بر 2 به سود ایران به پایان رسید، اولین گل تیم ملی را در 78 ثانیه به ثمر رساند.

قبل از کریمی، وحید هاشمیان سرمربی فعلی تیم ملی سریع ترین گلزنی بود که چند ثانیه دیرتر از کریمی در بازی های آسیایی 1998 بانکوک دروازه قزاقستان را باز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید