آمار تاج استان اندکی کاهش می یابد/ استقبال اولیا از بازگشایی مدارس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; جلسه ستاد مدیریت تاج منطقه مرکزی ظهر امروز برگزار شد. در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد که برخی از مهم ترین آنها را در ادامه می خوانید.


تاج استان اندکی کاهش یافته است

در این جلسه دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با مقایسه آمار تاج در هفته سوم و چهارم فروردین ماه گفت: 736 عدد است اما در هفته چهارم اردیبهشت ماه اهمیت دارد. به 681 رسید که حدود 7 درصد کاهش داشت.

وی افزود: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در هفته سوم فروردین 80 نفر بود اما در هفته چهارم اردیبهشت به 67 نفر رسید که با کاهش 16 درصدی همراه بود.

تعداد بیماران سرپایی تحت درمان برای تاج در هفته سوم آوریل 655 نفر بود که با کاهش 6 درصدی به 614 نفر در هفته چهارم آوریل رسید. علاوه بر این، تعداد قربانیان در هفته گذشته تغییری نکرده است.


استقبال والدین از بازگشایی مدارس

احمدرضا نوازانی رئیس اداره مرکزی آموزش و پرورش گفت: ارتقای نشاط دانش آموزان، اولیا و معلمان، ارتقای کیفیت آموزشی، سنجش مستمر، دوری از گوشی و تبلت، توجه به سلامت جسمانی، تدریس دروس علوم و آزمایشگاه، کاهش افت تحصیلی، پیشگیری از افت تحصیلی و جلوگیری از انفعال از دستاوردهای بازگشایی مدارس است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد احیای فضاهای آموزشی هستیم و امید و زندگی در میان مدارس زنده شده است و مشکلات مقاومت برخی مدارس غیردولتی برطرف شده و اولیاء از بازگشایی مدارس استقبال کرده اند.

بر اساس آمار و اطلاعات رسمی تاکنون دلیلی برای افزایش تعداد بیماران با توجه به بازگشایی مدارس وجود ندارد و امیدواریم با حمایت همه جانبه اولیا این روند مطلوب ادامه یابد.

نواسانی گفت: مدارس از ماه آینده فعالیت آموزشی خواهند داشت و از اوایل خردادماه امتحانات در مدارس آغاز می شود و خوشبختانه تاکنون مشکلی وجود ندارد.


بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان مربوط به میزبان است

محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مکرر.

جمالیان گفت: اثرات مفید واکسن تاج در مراحل مختلف به وضوح قابل مشاهده است و واکسیناسیون عمومی مردم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7 شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند که اراک، تفرش، کمیجان، هنداب، شازند، فراهان و آشتیان و 2 شهرستان خمین و ساوه در رنگ نارنجی و دلیجان، زرندیه و محلات در رنگ زرد قرار دارند. .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با بازدیدی که از روند فعالیت مدارس و دانشگاه ها داشته ایم، وضعیت بسیار مساعد است و نیازمند تامین خوابگاه برای برخی از خوابگاه ها هستیم که امیدواریم این مشکل حل شود. مشکل.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی بیشترین بیماران و فوتی ها مربوط به زنان خانه دار با رقمی حدود 33 هزار نفر و یک هزار و 3 نفر، بازنشستگان با 6 هزار و 905 نفر و 947 فوتی، مشاغل آزاد 15 هزار نفر، عفونت افراد و 187 نفر است. فوتی ها، شاغلان 13 هزار مبتلا و 20 فوتی، دانش آموزان 7 هزار مبتلا و 5 فوتی و کشاورزان و پرورش دهندگان با 1866 مبتلا و 59 فوتی برخی از افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید