آمار جهانی کرونا؛ تعداد کل مبتلایان و فوت شدگان طی 24 ساعت گذشته

آمار جهانی کرونا؛  تعداد کل مبتلایان و فوت شدگان طی 24 ساعت گذشته

بر اساس داده های به روز شده در «جدول جهانی ورلدومتر»، بیماری کووید-19 (ناشی از ویروس کرونا) شب گذشته در تمامی کشورهایی که آمار رسمی ارائه می دهند، جان 18 بیمار را گرفت و 26 هزار و 332 مورد ابتلای جدید نیز در این کشور به ثبت رسید. همان بازه زمانی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، دانمارک با پنج مورد مرگ و میر، بیشترین تعداد مرگ و میر روزانه کرونا را به ثبت رسانده و کره جنوبی با بیش از 18 هزار مورد ابتلا جدید، بیشترین تعداد مبتلایان روزانه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده است.

بر اساس داده های جدول جهانی Vardometer که ثبت آمار رسمی ویروس کرونا را از 29 ژانویه 2020 آغاز کرد، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان به 689 میلیون و 853 هزار و 908 نفر رسیده است. فوت 6 میلیون و 885 هزار و 962 بیمار و کووید نیز تایید شده است.

آمریکا همچنین با بیش از 107 میلیون مورد ابتلا و بیش از 1160 هزار مورد مرگ، رکورددار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در سراسر جهان است.

پس از ایالات متحده، دو کشور هند و فرانسه به ترتیب در رتبه های دوم و سوم تعداد مبتلایان قرار دارند. همچنین در فهرست مرگ و میرهای ناشی از این بیماری، پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده اند.

در اروپا، روسیه با ثبت بیش از 390 هزار مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این قاره، بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را گزارش کرد.

همچنین بر اساس آمار رسمی، ایران در حال حاضر با مجموع ۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۳۱ مورد ابتلا و ۱۴۶ هزار و ۲۶۷ مورد فوتی ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه نوزدهم جدول جهانی کرونا قرار دارد.

آخرین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان به تفکیک کشور و با تقسیم بندی قاره ای، منطقه ای و موضوعی در جدول جهانی Worldometer به روز می شود.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را در روز جمعه 5 می 2023 اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020 شیوع ویروس کرونا را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید