آمار سرطان و بیماری قلبی با مصرف پیتزا افزایش می یابد

آمار سرطان و بیماری قلبی با مصرف پیتزا افزایش می یابد

روز جدید پیتزا، محبوب ترین فست فود در جهان، شما را به مرگ نزدیک می کند.

کارشناس تغذیه و تغذیه دانشگاه، سدیم موجود در گوشت های فرآوری شده را خطر ابتلا به فشار خون و سرطان معده را افزایش می دهد و گفت: با خوردن پیتزا نیتریت، چربی های اشباع و ترانس، سدیم و کالری وارد بدن ما می شود.

دکتر گلبن سهراب با اشاره به اینکه یکی از مواد تشکیل دهنده پیتزا گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس است گفت: برای تهیه سوسیس نیتریت سدیم به گوشت قرمز اضافه می شود که رنگ قرمز گوشت را تثبیت می کند، طعم آن بهتر است. و کاهش فعالیت باکتری ها

وی افزود: نیتریت در بدن به نیتروزامین تبدیل می شود که در تحقیقات سرطان زا بودن آن مشخص شده است.

چربی اشباع شده در پیتزا خطرناک است

این مدرس دانشگاه با اشاره به اضافه شدن چربی بیشتر به گوشت مصرفی در تهیه سوسیس و کالباس هشدار داد: چربی اشباع خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و چربی ترانس خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می دهد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه، سدیم موجود در گوشت های فرآوری شده را خطر ابتلا به فشار خون و سرطان معده را افزایش می دهد و گفت: البته این مشکلات و مضرات به سوسیس و کالباس ختم نمی شود، بلکه بحث پنیر پیتزا که یک چهارم وزن آن است. چربی اشباع شده است می دهد نیز مهم است.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی، وی هشدار داد: با مصرف پیتزا; مقدار زیادی نیتریت، چربی های اشباع و ترانس، سدیم و کالری وارد بدن ما می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هر برش پیتزا بسته به اندازه آن بین 250 تا 300 کیلو کالری انرژی دارد، افزود: پیتزا معمولا به تنهایی مصرف نمی شود و معمولا افراد پیتزا را با نرم می خورند. نوشیدنی ها و هر قوطی 300 میلی لیتری 140 کالری دارد و کیلوکالری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید