آمار سقط جنین در کشور دردناک است/ زنگ خطر پیری جمعیت در البرز به صدا درآمد


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838677

فاطمه گلمی گفت: نگرانی از پیری جمعیت در استان البرز شنیده می شود و ایران کوچک سی و یکمین استان کشور از نظر زاد و ولد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه گلمی، پژوهشگر جمعیت به تیتریک گفت: عامل فرهنگی در محدودسازی نسل ایرانی نقش اساسی داشته است و با شعار «فرزند کمتر، تربیت بهتر» شروع کردند و سپس «فرزند کمتر، زندگی بهتر» تغییر کردند. در نهایت، این موضوع با شعار «فرزند کمتر، رفاه بیشتر» در جامعه توضیح داده شد.

وی ادامه داد: هر سه شعار برای کاهش جمعیت در جامعه نهادینه شد و بعدها با کنترل جمعیت، شعارها اصلاح نشد و همان روند غلط گذشته ادامه یافت.

گلمی افزود: در ابتدا عامل فرهنگی و آموزشی با رویکرد مثبت و به منظور کنترل جمعیت مطرح شد اما پس از کنترل جمعیت برنامه فرهنگی برای بهبود آن تبیین نشد.

وی افزود: در سال های اخیر حدود 50 بار بحث جمعیت در سخنرانی های رهبری مطرح شده است و اگر این مشکل را حل نکنیم، در 30 سال آینده یکی از مولفه های قدرت را از دست خواهیم داد و به یک کشور قدیمی تبدیل می شویم. گفت. بخش عمده ای از درآمد دولت صرف مراقبت از سالمندان می شود.

وی گفت: آمار سقط جنین در کشور بسیار دردناک است و سالانه صدها هزار انسان بی گناه کشته می شوند.

گلمی خاطرنشان کرد: دولت باید حمایت فوری از خانواده های پرجمعیت داشته باشد تا سایر افراد جامعه تشویق شوند تا تعداد فرزندان خود را افزایش دهند.

این کارشناس ادامه داد: زنگ خطر پیری جمعیت در استان البرز به صدا درآمده و ایران کوچک سی و یکمین استان کشور از نظر زاد و ولد است.

وی گفت: این آمارها هشدار دهنده است و باید برای مقابله با آن برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.

گلمی در خاتمه گفت: میل به کاهش جمعیت عارضه ای است که باید بر آن غلبه کرد و با آثار فاخر به ویژه به زبان هنر از شیوع آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید