آمار ناخوشایند از تلفات انسانی در حادثه نوروزی

آمار ناخوشایند از تلفات انسانی در حادثه نوروزی

رئیس پلیس راه از آغاز موج اول بازگشت مسافران نوروزی و جان باختن 380 نفر در 9 روز گذشته خبر داد.

سرهنگ محبی در گفت وگوی تلویزیونی با ایسنا، با تشریح آخرین جزئیات اقدام پلیس راهور در طرح نوروزی، اظهار کرد: موج اول بازگشت مسافران از سفر به ویژه از استان های سیاحتی، زیارتی و شمالی کشور را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه محدودیت تخلیه بار در محورهای چالوس، هراز و تهران – شمال وجود دارد، گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک از مسافران می خواهیم قوانین را رعایت کرده و از سفر خود بازگردند. به ساعات اولیه صبح موکول کنید، زیرا نیمه شب تا شش صبح معمولا شلوغ ترین زمان برای رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راه کشور گفت: متاسفانه در 9 روز گذشته 380 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که این آمار خطرناک است. بیشتر تصادفات 12-16 و 16-20 است.

وی ادامه داد: سبقت و سبقت غیرمجاز، انحراف و عدم توجه به جلو از شایع ترین عوامل تصادفات است.

تصادف در زاویه مناسب!

همزمان با اعلام آمار تکان دهنده قربانیان تصادف نوروزی، موضوع ایمنی خودروهای داخلی بار دیگر مطرح شد و موجی از انتقادات و اعتراض ها را به دنبال داشت. تا جایی که رئیس پلیس راهور در نشست خبری ۲۵ اسفند سال گذشته به شدت از ارائه خودروسازان داخلی گلایه کرد.

سردار کمال هادیانفر:

خودروسازان می گویند رانندگان باید با زوایای قائم با هم برخورد کنند تا ایربگ خودرو باز شود!

رئیس جمهور از من خواست اصرار کنم که خودروها با کیفیت و ایمن باشند، در غیر این صورت به حساب نمی آیند.

از 100 تصادف، 93 ایربگ خودرو باز نمی شود. ماشین های ما نه زیبا هستند، نه سالم و نه باکیفیت، بلکه بسیار گران هستند.

تولید 3 میلیون خودرو به جای یک میلیون خودرو افتخاری نیست. به جای افزایش کمیت، باید کیفیت و ایمنی خودروها را افزایش دهیم.

3 سال است که تصادفات را تجزیه و تحلیل می کنیم، اما متاسفانه هر روز با تصادف مواجه می شویم و خودروسازان می گویند که رانندگان باید با زوایای قائم تصادف کنند تا ایربگ خودرو باز شود.

پیش از این سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران گفته بود که ایربگ خودرو زیاد باز نمی شود، برخی خودروهایی که از کارخانه می آمدند با سرعت زیاد از خودرو بیرون می چرخیدند و ایربگ جای خودش را دارد.

تصادف

طنزی تند از کشنده بودن برخی خودروهای داخلی

علی آذری، عضو کمیسیون شهروندی مجلس در گفت و گو با ایسنا، گفت:

امروزه شاهد هستیم که تعداد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده ای زیاد است. دیگر نمی خواهم از ماشین معروف این منطقه نام ببرم. در هر تصادف یک پدر خانواده فوت می کند. اگرچه با کمی دقت و تجربه می توان یک خودروی استاندارد را روانه بازار کرد. درست است که عوامل زیادی در تصادفات جاده ای نقش دارند، اما بیشتر آسیب ها توسط خودروسازان ایجاد می شود.

افزایش 92.6 درصدی تلفات در فاجعه نوروزی

سازمان پزشکی قانونی همچنین در گزارشی اعلام کرد: بر اساس آمار موجود در نوروز سال 1400، 1080 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که این رقم در نوروز سال گذشته 534 نفر بود که 92.6 درصد افزایش داشت. در صورت تصادف، نوروز امسال با احتیاط بیشتری سفر کنید.

پزشکی قانونی کشور در گزارشی از افزایش تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای در سال گذشته خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید