آمار ویژه پرسپولیس در لیگ برتر

آمار ویژه پرسپولیس در لیگ برتر

با برگزاری دیدارهای هفته دهم، یک سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و تنها پنج دیدار تا پایان نیم فصل اول باقی مانده است. در دیدارهای این 10 هفته تیم های پرسپولیس و سپاهان با 14 گل در کنار هم عنوان بهترین خط حمله را از آن خود کردند.

با توجه به میانگین 8.25 گل زده هر تیم در این فصل، سپاهان و پرسپولیس عملکرد تهاجمی بهتری نسبت به سایر تیم ها از این نظر داشتند، هرچند که تنها 1.4 گل در هر بازی برای عنوان خوب ترین خط حمله لیگ به ثمر رسیده است. در بالاترین سطح جالب نیست. استقلال (13 گل) و پیکان (11 گل) دیگر تیم های برتر در زمینه گلزنی هستند.

علاوه بر گل های زده، استفاده بهینه از موقعیت های گل و شوت های روی دروازه نیز از دیگر عوامل مهمی است که شاگردان یحیی گل محمدی بهترین عملکرد را در این زمینه دارند. به یک معنا می توان گفت که ضربات آنها از تیم دیگری دقیق تر است. بیلی

اگر بخواهیم به موارد فوق نگاه کنیم، سپاهان با میانگین 15 شوت در هر بازی (4.5 شوت در فریم) بیشترین آمار را در بین 16 تیم و پرسپولیس با میانگین 11 شوت (3.7 شوت در فریم) و میانگین 1.4 شوت دارند. گل های بازی عملکرد اقتصادی یک خط حمله داشت. این تیم 13.2 درصد از کل شوت های به سمت دروازه (نرخ تبدیل) را به ثمر می رساند و از این نظر از همه تیم ها بالاتر است. پیکان و تراکتورسازی به ترتیب با ضریب 10.5 و 10.4 بعد از پرسپولیس بیشترین استفاده را از ضربات به سمت دروازه داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید