آمریکایی ها سردار سلیمانی را مسئول تمام ناکامی های خود دانستند

ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 1301/10/16
کد خبر: 1922142

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره کشته شدن سردار قاسم سلیمانی گفت: یکی از دلایل اصلی این جنایت آمریکایی ها این است که سردار سلیمانی را مسئول همه ناکامی های خود می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ رمضان شریف سخنگوی و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با شبکه العالم در خصوص فلسفه تاسیس سپاه قدس گفت: توانمندسازی امت اسلامی برای بازپس گیری قبله اول به مسلمانان. و همچنین برای کمک به مردم فلسطین و سایر کشورهای اسلامی که مورد حمله قرار می گیرند، اشغالگران و آمریکایی ها در زمره مأموریت های سپاه قدس قرار گرفتند، از این حیث سردار سلیمانی با ایمان و قدرت شخصیت و همچنین نبوغ وارد این عرصه شد. در تامین نیازهای جبهه مقاومت

وی با مقایسه دوران قبل از فرماندهی سردار سلیمانی و پنج سال پس از فرماندهی وی گفت: این مقایسه نشان دهنده شناخت سرلشگر سلیمانی از ظرفیت کشورهای اسلامی اعم از فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و … است، وی شناخت خوبی از دشمن دارد. تدابیر و استحکامات لازم برای مقابله با ایشان را داشت، از طرفی همه این دستاوردها محصول تدابیر رهبر معظم انقلاب و اعتماد ایشان و سایر فرماندهان سپاه به سردار سلیمانی است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور سردار سلیمانی در سپاه قدس را فرصتی مناسب برای حمایت از مردم فلسطین و توانمندسازی آنان و عقب‌نشینی‌های پی در پی صهیونیست‌ها دانست و گفت: قبل از حضور جدی سپاه قدس و فرماندهی سردار سلیمانی، صهیونیست ها سودای از نیل تا فرات داشتند، نیروی قدس سپاه و جبهه توانمندسازی به مرحله ای رسیدند که صهیونیست ها این استراتژی را کنار گذاشتند و مجبور به ساختن دیوار بلندی در نقاط تقاطع با سرزمین های اشغالی شدند. آنها پذیرفتند که امکان گسترش جغرافیایی برای آنها وجود ندارد و حفظ سرزمین های اشغالی اولین هدف آنها بود.

سردار شریف در تشریح راهبرد شهید سلیمانی برای تقویت جبهه مقاومت گفت: اشغالگران سال های متوالی تنها در منطقه غزه بحران را تجربه کردند اما این طرح توسط رهبر انقلاب به سپاه قدس ابلاغ شد. که می خواستند کرانه باختری را برای مقابله با اشغالگرانی تجهیز کنند که امروز نه تنها در غزه، بلکه در کرانه باختری و سرزمین ها از سال 1948 شاهد انگیزه دوگانه نسل سوم و چهارم فلسطینی ها برای مبارزه با متجاوزان و بازپس گیری سرزمین هایشان هستیم.

سردار شریف در تشریح نقش سردار سلیمانی در لبنان و توانمندسازی حزب الله گفت: پس از فرماندهی سردار سلیمانی، قدرت حزب الله بسیار بیشتر شد و حضور آنها در صحنه بیشتر شد. ارتباط نزدیک سردار با سیدالمقاومت به حدی بود که سید حسن نصرالله می گوید «پیروزی های لبنان بعد از سردار سلیمانی را مدیون کمک های او هستیم».

وی افزود: اولین شکست جدی صهیونیست ها در جنگ 33 روزه از حزب الله لبنان بود که هم حضور سردار سلیمانی و هم کمک سپاه قدس تحت فرماندهی وی را داریم و پرونده انتخاب شد، وی اعلام کرد. که باید بپذیریم، هرچند مدعی بودیم که حتی اگر همه کشورهای عربی متحد شوند، نمی‌توانند ما را شکست دهند، اما در جنگ 33 روزه حزب‌الله بر اساس دکترین‌های دفاع مقدس و توصیه‌ها و کمک‌های میدانی سردار سلیمانی اولین شکست را به ما داد

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه داعش با استفاده از اطلاعات حزب بعث عراق توانست استراتژی ترور را در عراق دنبال کند و شهرهای بزرگی مانند موصل را به تصرف خود درآورد و در آستانه حمله به کاظمین و بغداد بود، گفت: حضور استفاده سرلشکر سلیمانی از سازمان حشدالشعبی متشکل از نیروهایی که تجربه نبرد با صدام در دفاع مقدس را داشتند، فضای روانی و ترس از حضور داعش را در هم شکست و مردم و مسئولان عراقی را امیدوار کرد که داعش شکست داعش امکان پذیر است و در کنار این موضوع فتوایی نیز وجود دارد. اقتدار عراق کمک زیادی به تغییر فضای حاکم بر عراق کرد و جبهه وسیعی علیه تروریست ها شکل گرفت.

وی با اشاره به سازماندهی میدانی در مبارزه با داعش گفت: سرلشکر سلیمانی رزمندگانی را از لشکر بندر سابق که الان حشد الشعبی بودند و برخی از فرماندهان ارشد ایرانی که تجربه خوبی در جنگ شهری در دفاع مقدس و در دوران دفاع مقدس داشتند، آورد. در مقطعی برخی از فرماندهان حزب الله لبنان به خوبی از آن استفاده کردند و اولین شکست ها را به داعش وارد کردند.

سردار شریف با اشاره به وقایع یمن و نقش سردار سلیمانی در این منطقه خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت برای کمک به مردم فلسطین باید دوستان و دشمنان این مردم را بشناسد، یمنی ها انگیزه ذاتی داشتند. موضوع بیت المقدس و فلسطین، بزرگترین تجمعات در حمایت از مردم فلسطین در کشورهای اسلامی پس از ایران در یمن، چه قبل و چه بعد از درگیری با امارات و عربستان سعودی برگزار می شود.

وی افزود: عربستان تقریبا با چراغ سبز و حمایت صهیونیست ها اقدامات نظامی برای سرکوب مردم یمن را آغاز کرد، از آنجایی که ماموریت سردار سلیمانی مبارزه با صهیونیست ها بود، این ارتباط خود به خود ایجاد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک ایران به یمن در زمینه تقویت قدرت نظامی این کشور، تاکید کرد: قبل از حمله عربستان و امارات، یمنی ها شرایط خوبی داشتند و یکی از قدرت های موشکی منطقه بودند. اگرچه تلاش دولت های متحد قبل از شروع جنگ در راستای کاهش پایگاه دفاعی یمن بود، اما پس از درگیری با عربستان سعودی، یمنی ها توانستند از پایگاه دفاعی قبلی خود استفاده کنند و سردار سلیمانی از کمک به آنها دریغ نکرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به هر کشوری که مورد حمله قرار می‌گیرد، مردم آن کشور از هر روزنه‌ای برای تقویت قدرت نظامی خود استفاده می‌کنند. ما در حالت تدافعی بودیم که مورد حمله حزب بعث قرار گرفتیم، با وجود اینکه هشتاد و چند کشور از بعث حمایت کردند. مهمانی؛ اما فرصت هایی برای استفاده وجود داشت. بارها گفته شده که ما از لیبی یا گاهی از سوریه موشک دریافت کرده ایم یا از چینی ها تسلیحات نظامی دریافت کرده ایم، طبیعت کشورهایی است که مورد حمله قرار می گیرند.

سردا شریف در خصوص کشته شدن سردار قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: یکی از دلایل اصلی آمریکایی ها به این جنایت این بود که سردار سلیمانی را مسئول تمام ناکامی های خود دانستند. آمریکایی ها و صهیونیست ها قضاوت کردند که مدیریت و رهبری میدانی و حضور چشمگیر سردار اجازه نمی دهد پروژه های آنها به نتیجه برسد. آنها برای داعش سرمایه گذاری های هنگفتی کرده بودند و در جریان مبارزات انتخاباتی خود رسما اعلام کردند که ما داعش را ایجاد کردیم و سردار قاسم سلیمانی را مسئول شکست و درهم تنیدگی مبارزات داعش دانستیم.

وی افزود: از سوی دیگر همواره تلاش کرده اند به مبدأ گفتمان انقلاب اسلامی نزدیک شوند، یعنی. ایران. بارها می گفتند قاسم سلیمانی بود که خط مقدم مقاومت را گسترش داد و ما را از مرزهای ایران دور کرد. بنابراین به دلیل همین دو دلیل حداقلی که ذکر شد و همچنین به دلیل جذابیت شخصیت حاج قاسم در بین مبارزان و کشورهای استقلال طلب، طبیعی بود که آمریکایی ها او را مسئول تمام ناکامی های خود می دانستند.

وی در خصوص انتقام خون سردار سلیمانی گفت: انتقام در سطوح مختلف انجام می شود، ضربه زدن به پایگاه عین الاسد نشانه مهمی بود که بعد از پایان جنگ جهانی هیچکس جرات چنین کاری را نداشت. اما جمهوری اسلامی و فرزندان امام و رهبر معظم انقلاب ابتدا ضربه زدند و در مراحل بعدی شاهد سیلی های بعدی بودیم و همچنان ادامه دارد.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا محور مقاومت و نیروی قدس سپاه پس از شهادت سردار این مسیر را ادامه دادند یا تغییری در راهبردها و اهداف صورت گرفت؟ وی گفت: در این سه سالی که از شهادت سردار می گذرد، می توان شاهد رشد نهضت مقاومت و افول جریان مخالف بود. در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و افغانستان که این رویارویی وجود دارد به فضل الهی شاهد رشد مقاومت هستیم. به عنوان نمونه، قدرتی که امروز دولت سوریه دارد، در واقع پس از غلبه بر تمامی تهدیدات ایجاد شده توسط حامیان داعش است و در واقع این یکی از دستاوردهای جنبش مقاومت است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سردار قاسم سلیمانی زنده بود با ناآرامی های اخیر در کشور چگونه برخورد می کردید، گفت: فکر می کنم الان هم اگر جای حاج قاسم بود، اولویت اولش این بود که همه دیدگاه ها را زیر پرچم بیاورد. رهبر معظم انقلاب.kol و اگر مصیبتی پیش می آمد سعی می کرد منشاء بدبختی را از بین ببرد. حتماً بارها شنیده اید که نگاه او به جمعیت های مختلف کشور از امتیاز ویژه ای برخوردار است. چون نوع نگاه او به مشکلات کشور ارتباطی نداشت. احساس می کنم اگر حاج قاسم بود همان کاری را می کرد که سردار سلامی الان انجام می دهد.

وی افزود: نکته آخر اینکه در این 43 سال چنین حوادثی را داشته ایم و همواره آنها را به فرصتی برای ادامه راه شهدا و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل کرده ایم و این مرحله نیست. مرحله سختی است و انشاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید