آمریکا آماده حمله دیگری به مواضع نیروهای نزدیک به ایران در سوریه بود، اما کاخ سفید آن را متوقف کرد.

آمریکا آماده حمله دیگری به مواضع نیروهای نزدیک به ایران در سوریه بود، اما کاخ سفید آن را متوقف کرد.

نیویورک تایمز نوشت: با وجود آماده شدن ارتش آمریکا برای حمله دوم علیه نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه پس از حمله مجدد به مواضع آمریکا، کاخ سفید تصمیم گرفت فعلا حملات تلافی جویانه را متوقف کند. به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، هواپیماهای جنگی آمریکا اواخر روز جمعه آماده انجام دور دوم حملات تلافی جویانه بودند، اما کاخ سفید مانع از آن شد.

نیویورک تایمز نوشت: با وجود آماده شدن ارتش آمریکا برای حمله دوم علیه نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه پس از حمله مجدد به مواضع آمریکا، کاخ سفید تصمیم گرفت فعلا حملات تلافی جویانه را متوقف کند.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، هواپیماهای جنگی آمریکا اواخر روز جمعه آماده انجام دور دوم حملات تلافی جویانه بودند، اما کاخ سفید مانع از آن شد.

نیویورک تایمز نوشت: روز دوشنبه، پس از چند روز آرامش در منطقه، مقامات دولت بایدن گفتند ارتش آماده پاسخگویی به هر گونه تهدید جدید علیه پرسنل آمریکایی است، اما به نظر می رسد از تشدید حملات پشت سر هم که می تواند منجر شود محتاط است. در یک جنگ گسترده تر با ایران و حامیان آن، آنها از ماموریت گسترده تر خود یعنی کمک به ریشه کن کردن حامیان مالی داعش در منطقه که هنوز حملات چریکی را انجام می دهند، اجتناب می کنند و روی آن متمرکز می مانند.

در جریان حمله هفته گذشته نیروهای به اصطلاح «نیابتی» به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه، یک پیمانکار آمریکایی کشته، یک پیمانکار دیگر و پنج سرباز آمریکایی زخمی شدند.

جنگنده های اف 15 آمریکا روز پنجشنبه به مواضع گروه ها در نزدیکی ایران حمله کردند.

این اقدام منجر به حمله موشکی و پهپادی دیگری در روز جمعه شد که یک آمریکایی دیگر مجروح شد.

دیدگاهتان را بنویسید