آمریکا: آماده هستیم تا توافق وین را در اسرع وقت نهایی کنیم

آمریکا: آماده هستیم تا توافق وین را در اسرع وقت نهایی کنیم

پس از اعلام از سرگیری مذاکرات در وین در روزهای آینده از سوی اتحادیه اروپا، ایران و آمریکا، یک مقام ارشد دولت بایدن در پاسخ به این سوال تاکید کرد که آنها (آمریکا) چندان امیدی ندارند. که دور بعدی نشست‌ها درباره احیای توافق هسته‌ای آغازی برای تلاش‌ها برای احیای آن توافق خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور از تلاش‌های جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده مذاکرات با وین لست قدردانی می‌کند و خاطرنشان کرد که ایالات متحده “آماده است تا توافقی در این زمینه نهایی کند و به زودی (برجام) را اجرا کند. تا حد امکان بر اساس طرحی که «مارس روی میز مذاکره است».

وی در ادامه سیاست آمریکا در مذاکرات برجام مبنی بر مقصر دانستن ایران را تکرار کرد و گفت: ایران برای دستیابی به توافق باید از خواسته های خارج از برجام صرف نظر کند. ما امیدواریم که چنین باشد، اگرچه انتظارات کلی در این مرحله کم است.

به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن مطرح می شود که انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین روز گذشته به وین رفت و در صفحه توئیتر خود نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرای کامل برجام. بر اساس متن ارائه شده هماهنگ کننده مذاکرات [جوزپ بورل] در 20 جولای.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت تیم مذاکره کننده کشورمان به وین برای ادامه مذاکرات برای رفع تحریم ها علیه ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز در این خصوص گفت: در این دور از مذاکرات که مانند گذشته با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار می شود، در خصوص ایده های مطرح شده از سوی طرفین از جمله ایده های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا برگزار می شود. جمهوری اسلامی ایران که به طرف مقابل ارائه می شود، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافقی باثبات که تضمین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد که سایر کشورها نیز تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و با جدیت بر حل مسایل باقی مانده، شرایطی برای پیشرفت موثر تمرکز کنند. از گفتگوها اطمینان حاصل کنید.

رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا نیز برای از سرگیری مذاکرات برای احیای توافق هسته ای به وین رفت.

دیدگاهتان را بنویسید