آمریکا باید بداند که ایران شیر است نه گاو شیرده

ساعت: 21:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791627

یکی از اعضای شورای تشخیص گفت: آمریکایی ها کشوری در منطقه را به گاو شیرده تعبیر می کنند و می خواهند ایران هم مانند آنها باشد، اما ایران شیر است نه گاو شیرده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی حداد عادل در همایش صنعتگران با بیان اینکه تولیدکنندگان از افسران جنگ اقتصادی هستند، گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس از جامعه صنعتی خواستم تا فعال و آگاهانه حضور داشته باشند. من مجبور شدم در این جلسه شرکت کنم و از جامعه صنعتی برای مشارکت بهتر و نتایج بهتر در هر دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تشکر کنم.

یکی از اعضای شورای تشخیص ادامه داد: حضور فعالان جوان اقتصادی در صنعت حاصل گام دوم انقلاب است. ما باید با سپردن کارها به جوانان آینده را تضمین کنیم. حضور جوانان در صنعت به معنای به روز شدن آن است.

وی ادامه داد: توجه به جوانان به معنای اهمیت کشت امروز برای برداشت محصول فردا است.

حداد عادل ملت ایران را ملتی کهن می داند و می گوید: در تاریخ جهان در هر کتاب تاریخ تمدن، نام ایران در ابتدا به عنوان یک تمدن کهن ثبت شده است. برخی از تمدن ها از بین رفته اند، اما برخی مانند تمدن ایرانی هر روز پیرتر می شوند و سر فرود نیاورده اند، بلکه ریشه دوانده اند.

وی با بیان اینکه تمدن چند هزار ساله داریم، افزود: در این دوره تجدد جزو اولین کشورهای آسیایی بود که از سال 1285 مشروطیت را تصویب کرد. ایران در نهضت ملی شدن صنعت نفت مرزها را قطع کرده است. ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی توانست به اولین ملت مستقل غرب آسیا تبدیل شود که برای نفت و گاز خود مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. من کار بزرگی انجام داده ام و ایران را به استقلال رساندم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی یادآور شد: هر کشوری که می خواهد به استقلال برسد باید تاوانش را بدهد. ما تاوان انقلاب و جنگ را دادیم. و امروز دشمن به این نتیجه رسید که با تحریم مردم با انقلاب روبرو خواهند شد.

وی گفت: مهم این است که بار سنگین جنگ اقتصادی بر دوش تولیدکننده است. اگر دشمن در اعمال فشار اقتصادی بر تحریم ها کوتاهی کرده است، نتیجه شعور مردم است. دولت و مجلس باید از نظر سازنده آگاه باشند و از آن استفاده کنند. برای نوشتن قانون مرتبط با صنعت، کمیته صنایع مجلس باید نظر صنعتگران را جویا شود.

حداد عادل گفت: جامعه صنعتی را می توان هم حفظ کرد و هم به روز کرد. شاید برخی بخواهند در آب تیره تحریم ها ماهی بگیرند. مواردی را هم می شناسم. اما درمان در دست خود جامعه صنعتی است.

وی تاکید کرد: به دشمن نشان دهیم که ملت ایران حاضر نیست استقلال خود را به هر قیمتی از دست بدهد.

حداد ادل با بیان اینکه غربی ها و آمریکایی ها خواهان کشورهای شیری در منطقه هستند، گفت: آمریکایی ها کشوری را که نفت و گاز و قداست معنوی برای جهان اسلام دارد به گاو شیرده تعبیر می کنند اما ایران شیر است نه گاو شیری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید