آمریکا باید ضمانت روشن و مکتوب برای رفع تحریم ها بدهد/ مساجد زیربنای ایجاد تمدن اسلامی هستند


ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891012

آیت الله ساعدی با اشاره به اینکه مساجد زمینه ساز تمدن اسلامی است، گفت: آمریکایی ها باید ضمانت روشن و مکتوب برای عبور از تحریم ها بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد ساعدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مسجدالحرام برگزار شد، با اشاره به موضوع تقوا گفت: تقوا نجات دهنده جان ماست و ما را از شر نجات خواهد داد.

وی با اشاره به ویژگی های منافقین گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی با افتخار به کمک کشورهای مظلوم می شتابد، دقیقاً دستور اسلام و کسانی است که می گویند نه غزه و نه لبنان جزو منافقین هستند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد گفت: نقش مسجد در پیشرفت آثار مهم است، مسجد می تواند پایگاه و پایگاه همه جانبه خوبی برای توسعه و تزکیه نفس و احیای انسان باشد. قلب.

وی ادامه داد: مسجد مکانی برای انجام امور شناخته شده و تبیین امور دینی و انقلابی و خدمت به مستضعفین است و مساجد زیربنای ایجاد تمدن اسلامی هستند که نمونه آن انقلاب اسلامی است که از دل مساجد شکل گرفته است.»

آیت الله ساعدی گفت: تاریخ اسلام پر از مشکلات و فراز و نشیب است. افرادی بودند که در کنار بزرگان دینی حضور داشتند که سقوط کردند و در عصر جدید شاهد افتادن افرادی در چاه روح هستیم که ریشه این سقوط ها خودخواهی، لجاجت، نافرمانی و دلبستگی است.» به غریبه ها.

وی افزود: علاوه بر این بی توجهی ها، برخی از مدعیان اصلاح طلبی در اعماق چاه فرو رفته اند، تنها راه درمان، مراقبت از روح است، برخی از بیماری های روح آنقدر در وجود انسان ریشه دوانده است که بعد از 50 سال آن شخص را به زمین می آورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سخنان یکی از سران قیام درباره شهید سردار حمدانی گفت: باید مراقب باشیم و تطهیر نفس و یکی از ریشه های مشکلات ویژگی ها باشد. از این مردم و کوته نظری کفر است وگرنه چگونه یک مدعی خط امام بودن بی رحمانه به مدافعان حرم و مدافعان ولایت حمله می کند و در کنار داعش در مقابل این عزیزان موضع می گیرد.



وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام گفت: ایران اسلامی علاوه بر خنثی سازی تحریم ها به دنبال راه حلی آبرومندانه برای حل مشکلات است و تیم دیپلماسی نیز کارهای ارزشمندی انجام داده و پیشنهاداتی ارائه کرده است. و طرف مقابل تاکنون به دنبال مقصر و جنگ بوده است. رسانه ها و شرطی شدن اقتصاد محلی را به موضوع برجام مطرح می کند.

امام جمعه قم گفت: جمهوری اسلامی اعلام می کند که آمریکایی ها باید ضمانت نامه صریح و کتبی برای تصویب تحریم ها ارائه کنند و باید لفظ و تضمین شفاهی و تضمینی را به گونه ای بیان کنند که این تعهدات زیر پا گذاشته نشود. تغییر دولت ها

وی بیان کرد: ما به صراحت می گوییم که مردم ما سال هاست که نسبت به دولت های آمریکا بدبین بوده اند، زیرا دولت های آمریکا هرگز خیر ملت ما را نخواسته اند و همواره آن را غارت کرده اند.

آیت الله ساعدی تاکید کرد: راهبرد اصلی برای حل مشکلات این است که اولاً تولید را افزایش دهیم و مقاومتی را که رهبری ترسیم کرده اند عملی کنیم و ثانیاً در عین حال با روش های خودمان از بهانه تراشی طرف مقابل جلوگیری کنیم.

وی گفت: ایران اسلامی به دنبال راه حل آبرومندانه، سریع و روشن مشکل هسته ای است و با این روش حجت را برای همگان تمام کرده است.

امام جمعه قم همچنین خاطرنشان کرد: این هفته مزین به نام دو شهید برجسته شهید رجایی و باهنر است که در حکمرانی جهادی و ارزش‌ها الگوی دیگران هستند و در توطئه نفوذ و نفاق به شهادت رسیدند.

وی افزود: حکومت جهادی و انقلابی دولت سیزدهم انقلابی است و با تلاش شبانه روزی خود جمعه و تعطیلی نمی شناسند، طوفان و شن نمی شناسند و در زلزله و سیل به کمک مردم می شتابند و آنها همیشه در میدان هستند و به حل مشکلات مردم کمک می کنند.

آیت الله ساعدی گفت: این رویه باید مورد توجه همگان قرار گیرد، ترویج فعالیت های حکومتی از یک سو و به میدان آمدن از سوی دیگر دو رکن حاکمیت جهادی دولت سیزدهم است و این حرکت تکرار نهضت است. شهیدان رجایی و باهنر .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید