آمریکا با کشتن شهید سلیمانی انتقام شکست های داعش و القاعده را گرفت

ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922088

یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت: داعش و القاعده کار آمریکاست و کشتن شهیدان سلیمانی و المهندس انتقام شکست هایی است که این دو گروه از این فرماندهان متحمل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثائر الجبوری، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون امروز تاکید کرد که آمریکا دلیل اصلی عدم اعلام نتایج تحقیقات در خصوص کشته شدن شهیدان حاج قاسم سلیمانی است. و ابومهدی المهندس.

الجبوری به پایگاه خبری المعلومه گفت: کشته شدن فرماندهان پیروزی گواه قاطع این است که داعش و القاعده در دست آمریکا هستند و حادثه کشتار انتقام شکست هایی است که این دو گروه از این فرماندهان قهرمان متحمل شدند. .

وی با بیان اینکه فشارهای آمریکا مانع از شناسایی عاملان این جنایت شد، ادامه داد: آخرین اقدامات آمریکا و حادثه ترور، اشغال عراق را کامل می کند اما این بار به شکلی دیگر. آمریکا مایل نیست اسامی دست اندرکاران این حادثه فاش شود و به همین دلیل به فشار بر کمیسیون های تحقیق ادامه می دهد.

این نماینده عراقی از دولت محمد السودانی، نخست وزیر آن کشور خواست تا اهمیت زیادی برای پیگیری این پرونده قائل شود و اسامی عاملان آن را اعلام کند.

فراس الیسر، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت عراق، نُجَباء، در این زمینه می‌گوید فاجعه کشته شدن فرماندهان شهید پیروزی این پیام را داد که عراق حاکمیت سایه‌ای ندارد. از حضور و جنایات آمریکا و در صورت تعلل عمدی در رسیدگی به پرونده این شهدا، گزینه‌های دیگری نیز آماده عملی شدن توسط مقاومت است.

الیسر تصریح کرد: دیدگاه مقاومت اسلامی عراق این است که اشغالگر فقط زبان تقابل را می‌فهمد و لازم است سیاستمداران به‌ویژه سیاستمداران شیعه که در رأس حکومت قرار دارند، صفحه اشغالگری آمریکا را ببندند. دیدگاه مقاومت جدی است زیرا ذائقه و احساس مردم به نفع هر گرایش مخالف اشغالگری است.»

فراس الیسر می افزاید: تاکنون پرونده کشتار شهدای مقاومت توسط ریاست جمهوری، نخست وزیر و نهادهای ذیربط عراق به نتیجه مطلوب نرسیده است، هرچند که این احزاب اطلاعات کاملی از در اختیار داشتن برخی از نیروهای سیاسی و قهرمانان دارند. شریک جرم و فعال در دستگاه های امنیتی هستند.

یکی از اعضای جنبش النجباء می گوید: دستگاه قضایی در زمان نخست وزیری عادل عبدالمهدی در این رابطه پرونده تشکیل داد، اما نتیجه چه شد؟ این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در این مورد گام های دقیقی از لحاظ امنیتی و حقوقی برداشته است. فرض بر این بود که این پرونده با جدیت بیشتری در عراق آغاز شود. حداقل در سطح دستگیری همه چهره های دخیل در این تلاش.

الیزر ادامه می دهد: این نقص عمدی و توجه مستمر برخی از نیروهای سیاسی باعث می شود که آنها حمایت توده های مردم و حتی رابطه خود با آمریکا را از دست بدهند. فرض ما این بود که بعد از سه سال پرونده ترور فرماندهان فرودگاه بغداد جنبه بین المللی پیدا کند و شکایت رسمی به سازمان ملل شود.

یکی از اعضای دفتر سیاسی النجباء می گوید: تمام اطلاعات موجود به نفع طرف عراقی است، اما ما صدای واقعی را در دستگاه قضایی عراق، نه در دفتر نخست وزیری و نه حتی در مجلس نمی شنویم. “

الیزر خاطرنشان می‌کند که «در گذشته درگیری‌هایی بین گروه‌های مقاومت عراق و اشغالگران وجود داشته است» و «مقاومت اسلامی عراق به شرایط کشور و قواعد درگیری احترام می‌گذارد»، اما «اکنون بینش و چشم‌انداز وجود دارد. فاش شد.»؛ اکنون چارچوب هماهنگی مأموریت اداره دولت را بر عهده گرفته است و اکنون یکی از وظایف آقای السودانی، نخست وزیر عراق، باز کردن این پرونده است.

صبح روز جمعه 13 ژانویه 2018، سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق کشته شدند. ) و تعدادی دیگر از جنگجویان عراقی. همراهان عراقی شهید سلیمانی برای پذیرایی از مهمانان عراقی به فرودگاه آمده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید