آمریکا به دنبال بمب های ارزان و دقیق برای اوکراین است

ذخایر نظامی موجود ایالات متحده و متحدانش در حال کاهش است و اوکراین با ادامه جنگ به سلاح های پیچیده تری نیاز خواهد داشت. منابع آگاه گفتند که سیستم پیشنهادی بوئینگ که به عنوان بمب زمینی کوچک (GLSDB) شناخته می شود، یکی از ده ها طرح برای تولید مهمات جدید برای اوکراین و متحدان اروپای شرقی آمریکا است.

اگرچه ایالات متحده درخواست موشک آتاکام با برد 185 مایل (297 کیلومتر) را رد کرد، برد 94 مایل (150 کیلومتر) GLSDB به اوکراین اجازه می‌دهد تا اهداف نظامی ارزشمندی را که خارج از برد بودند هدف قرار دهد و به یک کشور کمک کند. او به ضد حملات خود ادامه می دهد.

بمب GLSDB را می توان در اوایل بهار 2023 به اوکراین تحویل داد. این بمب با موتور موشک M26 ترکیب شده است که هر دو در انبارهای ایالات متحده رایج هستند.

داگ بوش، بزرگترین خریدار تسلیحات ارتش ایالات متحده، هفته گذشته به خبرنگاران در پنتاگون گفت که ارتش همچنین به دنبال تسریع تولید گلوله های توپخانه 155 میلی متری – که در حال حاضر فقط در تاسیسات دولتی ساخته می شود – با اجازه دادن به پیمانکاران دفاعی برای تولید آنها است. . خوب.

بوش افزود، تهاجم به اوکراین تقاضا برای تسلیحات و مهمات ساخت ایالات متحده را افزایش داده است، زیرا متحدان ایالات متحده در شرق اروپا سفارشات زیادی برای طیف گسترده ای از تسلیحات در اوکراین می دهند.

تام کاراکو، کارشناس تسلیحات و امنیت در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، می‌گوید: «مسئله این است که تعداد زیادی تسلیحات را با قیمت ارزان به دست آوریم. او گفت که کاهش ذخایر ایالات متحده به توضیح عجله برای دستیابی به تسلیحات بیشتر در حال حاضر کمک می کند و گفت که ذخایر “به سطحی کاهش می یابد که ما می خواهیم داشته باشیم.”

بر اساس این اسناد، پیشنهاد بوئینگ به فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) که بر ارسال تسلیحات به اوکراین نظارت دارد، ساخت اجزای اصلی GLSDB است.

همچنین، موتور موشک M26 نسبتاً فراوان است، با GBU-39 که هر کدام حدود 40000 دلار قیمت دارند، که GLSDB تکمیل شده را ارزان و اجزای اصلی آن را به آسانی در دسترس می‌سازد. اگرچه سازندگان اسلحه با تقاضا دست و پنجه نرم می کنند، اما این عوامل امکان تولید سلاح را تا اوایل سال 2023، البته با نرخ تولید پایین، ممکن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید