آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با کره شمالی شده است

یک مقام ارشد دولت بایدن روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «ما فکر می کنیم که شروع مذاکرات مستقیم جدی کاملاً مناسب و ضروری است.

ایالات متحده به رهبری جو بایدن بارها به دنبال مذاکره مستقیم با کره شمالی بوده است، اما هر بار این درخواست رد شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، اما در این گفتگوها، درخواست کیم برای لغو تحریم ها علیه پیونگ یانگ برآورده نشد.

این مقام آمریکایی که خواستار مذاکره مستقیم با کره شمالی شده است، افزود: آزمایش اخیر کره شمالی بخشی از مدل رو به رشد بی ثبات کننده و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و در نتیجه قوانین بین المللی است.

این مقام آمریکایی این درخواست را پس از انجام بزرگترین آزمایش موشکی کره شمالی از سال 2017 ارائه کرد. این موشک بالستیک به عنوان گامی نزدیک تر به ازسرگیری آزمایش های دوربرد کره شمالی تلقی می شود.

به گفته این مقام آمریکایی، این نگرانی وجود دارد که کره شمالی آزمایش های دوربرد خود را از سر بگیرد و آزمایش های هسته ای خود را متوقف کند. وی گفت: باید به این وضعیت رسیدگی شود. خواهید دید که ما در حال برداشتن گام هایی برای نشان دادن تعهد خود به متحدان خود هستیم و در عین حال درخواست خود را برای دیپلماسی تکرار می کنیم. ما آماده و بسیار جدی هستیم تا برای یافتن گفت‌وگویی که نگرانی‌ها را برطرف کند، تلاش کنیم.»

عکس های منتشر شده توسط رسانه های دولتی کره شمالی تصاویر فضایی کره شمالی و مناطق اطراف آن را از دریچه دوربین نشان می دهد. به گفته تحلیلگران، کره شمالی اولین بار در سال 2017 چنین عکس هایی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید