آمریکا دوباره جنگ را آغاز کرد


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811150

تحریکات آمریکا از طریق ناتو، اوکراین را به ورطه جنگی که توسط اوکراینی های طرفدار غرب دامن می زند، فرو برده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سرانجام خیانت آمریکا به غربی های اوکراینی تکرار شد و اجازه حضور ناتو در خاک خود را داد و امنیت روسیه را تهدید کرد.
این اولین بار نیست و آخرین باری هم نخواهد بود که ایالات متحده با تقویت متحدان خود در یک کشور، به آنها پشت کرده و با کشتن مردم و از بین بردن منابع آن، بهای شروع جنگ را پرداخته است. .

چندین سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل چندین کشور از زمان فروپاشی آن، غرب به رهبری ایالات متحده تلاش زیادی کرده است تا بر ساختار قدرت این کشورها تأثیر بگذارد تا به قدرت مطلق و تنها خدا تبدیل شود. جهان تا سال 2025 ، برنامه های زیادی را برای حذف رقبا از جمله: چین، روسیه، ایران و … محقق می کند که بسیاری از آنها شکست خوردند و آمریکا که می تواند با ایجاد درگیری ها و آشفتگی های جهانی در جهان منافعی را ایجاد کند. خود را با نامشروع، بی اعتبار و عصبانی فراهم کنید.

تهدیدات نظامی و تهدیدات امنیتی با گسترش نفوذ ناتو یکی از موثرترین ابزار آمریکا در جهان است که در مورد اوکراین با تهدید امنیت روسیه توانسته جنگ و ناامنی را در منطقه ایجاد کند.

گسترش حضور ناتو در شرق و ایجاد پایگاه‌های نظامی و استقرار تسلیحات راهبردی و نیز برگزاری رزمایش‌های مشترک، علاوه بر ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه، جنگ گسترده‌ای را بین کشورها و در نهایت از طریق سازمان ملل و شورا به وجود آورد. مطمئناً آنها به عنوان واسطه قرار می گیرند تا هم از آخور و هم از غده تغذیه کنند.

روسیه پس از جنگ اوکراین در حال جنگ با تجاوزات آمریکا و تجاوزات در حوزه امنیت خود است و این جنگ باید امنیت شهروندانش را تامین کند.

اوکراین تجربه جدیدی نیست. روسیه بر اساس اصل اقدام پیشگیرانه در اوکراین، پس از شکست تلاش های دیپلماتیک مانند اقدام نظامی آمریکا در افغانستان، عراق و… برای جلوگیری از نسل کشی بیش از یک میلیون روس ساکن اوکراین، اقدام نظامی انجام داد.

در هر صورت، آنچه باعث درگیری روسیه و اوکراین شد، تحریکات آمریکا با استفاده از ظرفیت ناتو بود و روسیه به جای توسل به “سیاست چوب هویج آمریکایی” برای بازخرید روسیه، سیاست راهبردی خود را در مبارزه روسیه با تهدیدات دنبال می کند. امنیت ملی یک بار برای همیشه درس عبرتی برای غربی ها در کشورهای همسایه شده است.

محمدعلی شیخ – کارشناس سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید