آمریکا: روسیه برای حمله تمام عیار به اوکراین آماده می شود/تلفات غیرنظامی 50000 تخمین زده می شود

آمریکا: روسیه برای حمله تمام عیار به اوکراین آماده می شود/تلفات غیرنظامی 50000 تخمین زده می شود

روز جدید : ایالات متحده می گوید روسیه در حال انجام حداکثر آمادگی برای حمله همه جانبه به اوکراین است.

مقامات آمریکایی بر اساس برآوردهای اطلاعاتی می گویند که روسیه آمادگی ها را برای تهاجم تمام عیار به اوکراین افزایش داده است، اما مشخص نیست که آیا مسکو تصمیم به انجام این کار گرفته است یا خیر.

روسیه 110000 سرباز را در مرز خود با همسایه طرفدار غربی خود جمع آوری کرده است، اما اطلاعات ایالات متحده نمی گوید که آیا رئیس جمهور ولادیمیر پوتین واقعاً تصمیم به حمله گرفته است یا خیر.

مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به قانونگذاران گفتند که روسیه احتمالاً می‌تواند در اواسط فوریه (دو هفته دیگر) به اوکراین حمله کند و نیروهای خود را به 150000 نفر در مرز با اوکراین افزایش دهد.

به گفته مقامات آمریکایی، اگر مسکو یک حمله تمام عیار را آغاز کند، نیروهایش می توانند پایتخت اوکراین را تصرف کنند و ظرف 48 ساعت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور را سرنگون کنند. آنها تخمین زدند که بین 25000 تا 50000 غیرنظامی به همراه 5000 تا 25000 سرباز اوکراینی و 3000 تا 10000 سرباز روسی در چنین حمله ای کشته خواهند شد.

مقامات آمریکایی گفتند که این حمله می تواند باعث سیل پناهجویان از یک تا پنج میلیون نفر شود که بیشتر آنها در لهستان هستند.

آمریکایی ها می گویند یک گروه 1500 نفری از نیروهای ویژه ارتش روسیه به نام «نیروهای ویژه» وارد مرز شده اند. مقامات روسیه می گویند روسیه 70 درصد آماده حمله به اوکراین و اشغال آن است.

دیدگاهتان را بنویسید