آمریکا سه ایرانی را به انجام “فعالیت های کامپیوتری مخرب” متهم کرده است.


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897517

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه سه شهروند ایرانی را به “فعالیت های رایانه ای مخرب” متهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روز چهارشنبه، وزارت دادگستری آمریکا با صدور کیفرخواستی، سه شهروند ایرانی را به «فعالیت‌های رایانه‌ای مخرب» بین اکتبر ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۲ متهم کرد.

ایالات متحده این سه فرد را به “سوء استفاده از آسیب پذیری های شناخته شده یا افشا شده در شبکه ها و برنامه های نرم افزاری مورد استفاده عمومی” متهم کرد.

این شکایت ادعا می‌کند که متهمان صدها کسب‌وکار کوچک، سازمان‌های غیرانتفاعی، دولت‌های محلی و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده‌اند.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که در کیفرخواست ذکر شده است که متهمان این اقدامات را از طرف دولت ایران انجام نداده اند.

در اقدامی دیگر، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه 10 نفر از جمله این سه نفر و شرکت‌های مرتبط با آنها اعمال کرد.

پیشتر روز جمعه (18 شهریور) وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

در این بیانیه ادعای چند روز پیش واشنگتن درباره حمله سایبری ایران به آلبانی که میزبان خطرناک ترین تروریست های ضد ایرانی است، تکرار شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: در جولای 2022، تهدیدات سایبری که گمان می رود توسط دولت ایران و وزارت اطلاعات و امنیت حمایت می شود، سیستم های کامپیوتری دولت آلبانی را نقض کرده و دولت را مجبور به تعلیق خدمات آنلاین دولتی برای شهروندان خود کرد.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور، به بهانه های مختلف تحریم هایی را اعمال کرده است. واشنگتن از شرکت ها و شرکت های آمریکایی مستقر در کشورهای ثالث می خواهد که از این تحریم ها پیروی کنند.

“دفتر تروریسم و ​​اطلاعات مالی” وزارت خزانه داری که در سال 2004 به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا تاسیس شد، مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف کلان واشنگتن محسوب می شود. سیاست های.

“سرویس اطلاعات مالی و تروریسم” ماموریت خود را “اجرای استراتژی های دولت ایالات متحده برای مبارزه با تامین مالی تروریسم در داخل و بین المللی، توسعه و اجرای استراتژی های ملی برای مبارزه با شبکه های پولشویی و تامین مالی تروریسم” اعلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید