آمریکا: ما شاهد سرکوب در ایران هستیم

آمریکا: ما شاهد سرکوب در ایران هستیم

به گزارش فارس، رابرت مالی در حساب کاربری خود در توییتر تصویب این قطعنامه را نشان دهنده «عزم جامعه بین المللی برای توجه به موارد جدی نقض حقوق بشر» توصیف کرد.

وی در ادامه نوشت: همانطور که نماینده آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت: «مقامات ایران نمی توانند این سرکوب وحشیانه را به صورت ناشناس انجام دهند. جامعه بین المللی در حال تماشا است.»

ادعاهای رابرت مالی بخشی از جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران است. در چند وقت اخیر آمریکا و کشورهای غربی با اعمال تحریم‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و مواضع تند و نامتناسب سعی در زنده نگه داشتن فضای آشوب در ایران با تنفس مصنوعی دارند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه شب قطعنامه ای ضدایرانی را در مورد آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» نامید، رای داد و تصویب کرد.

تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با تشکیل «کمیته حقیقت یاب» در خصوص اتهامات «نقض حقوق بشر توسط ایران» در ناآرامی های اخیر است.

این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع (۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع) به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان 6 کشوری هستند که به این قطعنامه رای منفی دادند.

بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامیبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبکستان از این قطعنامه ممتنع کردند.

پیگرد قانونی حقوق بشر کشورهای غربی به دلیل روش شناسی ناقص، اتخاذ استانداردهای دوگانه، جانبداری و عدم رعایت اصل بی طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ محلی و سبک زندگی سایر جوامع و مداخله در امور داخلی کشورها مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیش از رای گیری، چین اصلاحیه ای را برای اصلاح متن قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشنهاد کرد که رای نیاورد. این اصلاحیه خواستار حذف بخشی از متن قطعنامه است که خواستار تشکیل «کمیته حقیقت یاب» برای بررسی حوادث ایران است.

در این نشست ضدایرانی در حالی که بسیاری از کشورهای غربی تلاش کردند ایران را به نقض حقوق بشر متهم کنند، کشورهای دیگر از استانداردهای دوگانه شورا انتقاد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید