آمریکا: ما هیچ پیامی از طریق عراق به ایران ارسال نکرده ایم

آمریکا: ما هیچ پیامی از طریق عراق به ایران ارسال نکرده ایم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که هیچ پیامی از طریق وزیر امور خارجه عراق برای همتای ایرانی وی ارسال نشده است و بار دیگر تاکید کرد که احیای برجام ماه هاست در دستور کار قرار نگرفته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب گفت که واشنگتن هیچ پیامی از طریق مقامات عراقی به ایران ارسال نکرده است.

پیش از این، حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که فواد حسین همتای عراقی وی پیامی از سوی آمریکا ارائه کرده است.

پرایس طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در مورد این اعلامیه گفت: من نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. فقط مقامات ایرانی می توانند پاسخ دهند که چرا به دروغگویی ادامه می دهند. مقامات ایرانی می توانند حرف های خود را هر چقدر که می خواهند تکرار کنند، اما این حقیقت پشت ماجرا را تغییر نمی دهد.

وی در این باره توضیح داد: احیای برجام ماه هاست که در دستور کار قرار نگرفته است. ما هیچ پیامی نداریم [به ایران] ما ارسال نکرده ایم. من نمی توانم بگویم چرا مقامات ایران سعی در فریب جهان دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی امیر عبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو نیز مدعی شد: وضعیت حقوق بشر در ایران اسفناک است و حضور وزیر خارجه آن کشور در شورای حقوق بشر یادآور ریاکاری رژیم ایران است.

پرایس همچنین درباره جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و حملات اخیر سربازان این رژیم در کرانه باختری گفت: آمریکا به شدت نگران حوادث اخیر و ادامه خشونت ها در اسرائیل و کرانه باختری است.

بر اساس این گزارش، وی افزود: ما کشته شدن دو اسرائیلی در نزدیکی نابلس و یک اسرائیلی در نزدیکی اریحا را محکوم می کنیم. و همچنین خشونت گسترده و نابخشودنی شهرک نشینان [صهیونیست] ما اقدامات علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم می کنیم… این اقدامات کاملا غیرقابل قبول است.»

این مقام آمریکایی با بیان اینکه وقایع اخیر نشان دهنده شکنندگی اوضاع در کرانه باختری است، اظهار داشت: انتظار داریم کابینه اسرائیل مسئولیت کامل و محاکمه مسئولین این حملات و همچنین پرداخت غرامت را به عهده بگیرد. [فلسطینی‌هایی] که خانه و اموال خود را از دست داده اند تصرف می کنند.

پیشتر پرایس درباره حملات نیروهای اشغالگر به شهر نابلس کرانه باختری که منجر به شهادت تعداد زیادی از فلسطینی ها شد، گفت: ما نگران هستیم که حمله به نابلس تلاش ها برای برقراری ثبات را به عقب بیندازد. “

دیدگاهتان را بنویسید