آمریکا متعهد به حمایت از شورشیان در ایران شده است

وی شورشیان را معترضان مسالمت آمیز خواند و تصریح کرد: آمریکا از تشدید سرکوب معترضان مسالمت آمیز در ایران به شدت ناراحت است.

سخنگوی کاخ سفید به حمایت از شورشیان ادامه داد و گفت که ما به‌ویژه از گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری که نشان می‌دهد دولت ایران صدها نفر را تاکنون کشته است، ناراحت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت بایدن متعهد به حمایت از مردم ایران است، گفت: ایران با ارعاب، زورگویی و خشونت، آزادی های اولیه را از مردم خود سلب کرده و امید نسل های آینده را از بین برده است.

وی با اذعان به اینکه واشنگتن به اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد، گفت: ما به استفاده از همه ابزارهای موجود برای پاسخگویی این کشور ادامه خواهیم داد.

آمریکا از ابتدای حوادث ایران تمام توجه خود را معطوف حمایت از این آرامی ها کرده و علیرغم ادعای عدم تغییر رژیم در ایران، با مخالفان جمهوری اسلامی ایران جلساتی برگزار کرده و چهره ها را آموزش می دهد. بشر و اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران که مدعی حقوق خود هستند از اغتشاشگران و آشوبگران علیه امنیت ایران حمایت کردند.

دولت جو بایدن علیرغم شعار رویکرد دیپلماتیک با ایران، در مجامع بین المللی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد و گفت که حامی مردم ایران و احترام به حقوق بشر است و برخی مقامات و نهادها را تحریم کرد. جمهوری اسلامی ایران به این بهانه اقدام کرد

دولت بایدن همچنین قصد دارد عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد به همراه متحدانش را لغو کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اخیراً بیانیه‌ای در رابطه با ادامه مداخله دولت بایدن در امور داخلی ایران صادر کرد و گفت: «او عمیقاً از گزارش‌های منتشر شده که حاکی از دستگیری‌های دسته‌جمعی، محاکمه‌های ساختگی و اکنون احکام اعدام برای معترضان است، نگران است. درخواست از دولتی که به طور سیستماتیک مردم خود را از شرافت و آزادی اولیه محروم می کند.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن که این روزها مانند دیگر سیاستمداران آمریکایی و غربی بر ناآرامی های ایران تمرکز کرده و دیدار با مخالفان و فعالان حقوق بشر را در دستور کار خود قرار داده است، از ادامه حمایت از نقض حقوق بشر ابراز نگرانی کرد. حقوق بشر و ژست وضعیت زندانیان بود

جمهوری اسلامی ایران پیش از این نسبت به پیامدهای رفتار مداخله جویانه غرب هشدار داده و گفته بود که چنین اقداماتی بی پاسخ نخواهد ماند.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص مواضع کشورهای اروپایی گفت: چند کشور به رفتار سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر خودداری کنند و از چارچوب دیپلماتیک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تحریم ها و استفاده از ابزار تحریم، برگ سوخته ای است که اثربخشی لازم را برای ایران نخواهد داشت، ایران به تحریم ها پاسخی متناسب و لازم خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید