آمریکا: مذاکرات با برجام اندکی پیشرفت کرده است، اما تنها چند هفته فرصت داریم

آمریکا: مذاکرات با برجام اندکی پیشرفت کرده است، اما تنها چند هفته فرصت داریم

پرایس روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به ادامه مذاکرات هسته ای در وین گفت: ما در اولین مذاکرات این هفته پیشرفت کمی داشته ایم و پیشرفت کمی داشته ایم. امیدواریم در این هفته و روزهای آینده بتوانیم مسائل باقی مانده را بر این اساس حل کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال هشدار داد که «زمان قطعاً در حال اتمام است.» این امر ما را نابود خواهد کرد و باید مسیر دیگری را در پیش بگیریم.

پرایس افزود: «این موضوع چند هفته است و قطعاً موضوع چند ماه نیست.

از سوی دیگر، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توئیتی نوشت: تصور من این است که وقتی توافق تمدید شود، ایران و آمریکا با هم در کمیسیون مشترک ملاقات خواهند کرد، تحریم ها برداشته می شود و آمریکا بازگشت به جایگاه خود به عنوان یکی از اعضای برجام.

اولیانوف پیش از این روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که نماینده عربستان سعودی در سازمان های بین المللی در وین را از وضعیت شورای امنیت سازمان ملل مطلع کرده است.

در همین حال، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با الجزیره گفت: توافق هسته ای در صورتی امکان پذیر است که قدرت های غربی تمامی تحریم ها علیه ایران در مذاکرات هسته ای و تحریم های اعمال شده علیه ایران در دوره دونالد ترامپ را لغو کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در توئیتی نوشت که مذاکرات در وین به شکل عادی و خوبی پیش می رود.

وی افزود: ابتکارات ایرانی این فضا را شکل داده است. این بر غرب است که نشان دهد آیا حسن نیت و اراده جدی برای دستیابی به یک توافق خوب وجود دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید