آمریکا می خواهد روسیه را منبع تهدید هسته ای نشان دهد


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901957

وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و غرب با توسل به “دروغ و فریب” سعی دارند روسیه را منشأ تهدید هسته ای معرفی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب در تلاش برای متهم کردن روسیه به استفاده از ادبیات تهدیدآمیز و توسل به سلاح های هسته ای در اوکراین، واقعیت را تحریف و دستکاری می کند.

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: غرب در این تلاش به انواع فریب و دروغ های وقیحانه متوسل می شود. گرچه عادت کرده ایم.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا و متحدانش به طور جدی در تلاش هستند تا لفاظی هسته ای را وارد گفتمان مسلط جهان در مورد اوکراین کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، قبلاً از ناتو خواسته بود که یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه علیه روسیه آماده کند. با این حال، لئونید اسلاتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه، به اظهارات زلنسکی پاسخ داد و گفت که رئیس جمهور اوکراین غرب را به گفتمان هسته ای می کشاند و جهان را در آستانه آخرالزمان قرار می دهد.

همزمان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دیروز (جمعه) تاکید کرد که اظهارات جنجالی رژیم کی یف در مورد گفتگوی هسته ای با ائتلاف غربی به رهبری آمریکا توافق شده است.

مقامات روسیه تاکید کرده اند که مسکو کاملاً به اظهارات رهبران پنج کشور مجهز به سلاح هسته ای در مورد ممنوعیت شروع جنگ هسته ای متعهد است. در عین حال، آنها بر حق روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای تحت دکترین هسته ای این کشور تاکید کردند. یعنی اگر روسیه یا متحدانش با این نوع سلاح مورد حمله قرار گیرند یا موجودیت دولت روسیه در معرض تهدید قرار گیرد، اجازه دارند برای دفاع از خود تلافی کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس اقتصادی بین المللی در سن پترزبورگ گفت: روسیه هیچ کسی را با سلاح هسته ای تهدید نمی کند. ما این سلاح ها را داریم و همه باید آن را بدانند و در صورت لزوم از آن برای حفاظت از حاکمیت کشورمان استفاده خواهیم کرد.

در 24 فوریه (5 مارس 1400)، پوتین در پاسخ به درخواست جمهوری های دونباس برای کمک به آنها برای رهایی از ظلم رژیم کی یف و همچنین نازی زدایی از نهادهای دولتی اوکراین، دستور راه اندازی را صادر کرد. عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین.

لازم به ذکر است که اخیرا پس از برگزاری همه پرسی و پیوستن اکثریت ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک و همچنین استان های زاپوروژیه و خرسون به روسیه، این مناطق رسماً به مسکو الحاق شد.

دیدگاهتان را بنویسید