آمریکا و اروپا قول می دهند زیرساخت های اوکراین را بازسازی کنند


ساعت: 06:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915959

ایالات متحده و اتحادیه اروپا حمایت خود را از اوکراین اعلام کردند و متعهد شدند که به بازسازی زیرساخت های این کشور کمک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به اعمال تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهند داد و در عین حال به اوکراین در بازسازی و ایمن سازی زیرساخت های خود کمک خواهند کرد. این در بیانیه مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا به شورای تجارت و فناوری در واشنگتن اعلام شد.

در این شورای تجاری، کشورها همچنین بر تعهد خود برای حمایت از اوکراین تا زمانی که جنگ ادامه دارد، تأکید کردند.

بر اساس این بیانیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به حمایت از اوکراین در تامین امنیت، حفظ و بازسازی زیرساخت‌های این کشور از جمله زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی ادامه خواهند داد. آنها همچنین متعهد شدند از طریق همکاری بی‌سابقه در زمینه محدودیت‌های صادراتی مرتبط با تحریم‌ها و مقابله با اطلاعات نادرست روسیه، هزینه‌های شدید و فوری را بر مسکو تحمیل کنند.

بر اساس این سند، آمریکا و اروپا نیز بلاروس را مسئول همدستی در جنگ روسیه می دانند.

علاوه بر این، همانطور که نویسندگان بیانیه خاطرنشان می کنند، حکومت نظامی در اوکراین بار دیگر بر نیاز فوری به شناسایی و رسیدگی به آسیب پذیری های زنجیره تامین مواد غذایی و کالا تاکید کرده است.

در بیانیه مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا آمده است: «ایالات متحده و اتحادیه اروپا به این موضوع اذعان دارند که تمرکز منابع کلیدی در امتداد زنجیره تامین مواد غذایی و کالا در یک منبع خاص و محدود می‌تواند اقتصاد ما را در معرض شوک‌های چالش برانگیز قرار دهد.» بنابراین ما قصد داریم اقدامات هماهنگ را برای تقویت تنوع و انعطاف پذیرتر کردن منابع زنجیره تامین کالاهای کلیدی بررسی کنیم.”

طرفین همچنین خاطرنشان کردند که با تبادل اطلاعات در مورد محدودیت های صادراتی موجود، به دنبال ایجاد شرایط مطلوب تر برای تجارت بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند. در این بیانیه آمده است: «ما در حال برداشتن گام‌های بیشتری برای تقویت همکاری مجری قانون بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستیم».

دیدگاهتان را بنویسید