آموزش نه گفتن به نوجوانان برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817042

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

زهرا یوسف نژاد با اشاره به اهمیت آموزش خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان گفت: باید نه گفتن را به نوجوانان آموزش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا یوسف نژاد، مدیر گروه سلامت روان، اعتیاد و الکل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عصرتراک گفت: اگر نوجوانی با مصرف کننده ارتباط داشته باشد، احتمال اینکه خودش مصرف کننده شود، بیشتر است. به خصوص اگر زمان زیادی را بدون نظارت والدین با هم می گذرانید.

او می گوید: «شناخت دوستان کودکان ما را در ارتباط نزدیکتر با زندگی روزمره آنها قرار می دهد. با این آگاهی بهتر می توانیم مشکلات نوجوان را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنیم.»

وی گفت: می توانیم فرزندمان را از موقعیت های پرخطر و رفتارهای پرخطر دور نگه داریم. در یک مکالمه گرم، دوستانه و بدون قضاوت، از فرزندان خود بپرسید که در مورد فشار همسالان چه فکر می کنند و چه فکر می کنند. نظری دارند؟ آیا فکر می کنند همیشه باید تسلیم شوند تا پذیرفته شوند و آیا معتقدند آنقدر قوی هستند که بر دوستان خود تأثیر بگذارند؟

وی ادامه داد: از نوجوان خود بپرسید که آیا می داند در پاسخ به تعریف سیگار یا مواد مخدر چه بگوید؟ اگر به نظر می رسد فرزندتان نمی داند چه بگوید، پاسخ های درست را به او آموزش دهید.

یوسف نژاد تاکید کرد: البته نوجوانان باید بدانند که برای رد پیشنهاد دیگران الزامی به ارائه دلیل یا توضیح ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید