آموزش و پرورش نیز مدارس را رتبه بندی می کند

آموزش و پرورش نیز مدارس را رتبه بندی می کند

یوسف نوری با اشاره به آماده سازی مقدمات اجرای سند تحول بنیادین اظهار داشت: اخیراً بررسی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حوزه و بعد ملی از طریق شورای تشخیص انجام شد. که نشان داد کسانی که تحول بنیادین را دنبال می کنند به ستاد می رسند اما به سطوح پایین تر از اداره کل نمی روند.

وی افزود: این تا زمانی است که باید تحول در مدرسه اتفاق بیفتد. 40 هزار نیروی اداری و 960 هزار پرسنل حاضر در مدرسه داریم و باید تحول را از مدرسه شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون به دنبال تهیه الگوی رتبه بندی مدارس و رتبه بندی مدارس هستیم، گفت: پژوهشکده آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش در حال کار بر روی این مدل هستند.

نوری ادامه داد: در ماه های اخیر حدود 1700 جوان مشتاق را در اولین گام در 10 روز آموزش داده ایم تا «رهبران تحول آفرین» شوند. چند مدرسه را شناسایی کرده ایم که به صورت خودجوش سند تحول را تحت عنوان مدارس تحول آفرین اجرا کرده اند و قصد داریم در قالب مطالعات الگوسازی به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید زنجیره تامین تشکیل شود و همه چیز با یکدیگر هماهنگ شود، گفت: هماهنگی در ستاد انجام می شود اما در پایه هرم باید شبکه ایجاد کنیم و تحول را آغاز کنیم. مدل رتبه بندی مدارس بر روند پیشرفت هر مدرسه در اجرای سند نظارت می کند. این رتبه بندی سال به سال انجام می شود و می تواند نقطه شروع تحول باشد. راه دیگری وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این فعالیت ها به صورت مرحله ای انجام می شود. ما نیز ارتقاء را در آموزش و پرورش دنبال می کنیم و قصد داریم با مردم شفاف صحبت کنیم و مردم به ما کمک کنند. اقدامات خوبی نیز انجام شده است. 500 گروه جهادی را در نوروز بایرام به مناطق فقیرنشین اعزام کردیم و 100 هزار نفر در آن مناطق کار کردند. مشارکت اهداکنندگان نیز بیش از دو برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید