آموزش 38 میلیونی برای کلاس اول دبستان؟

آموزش 38 میلیونی برای کلاس اول دبستان؟

روز جدید این در حالی است که نظام آموزشی کشور نه تنها در ارائه آموزش رایگان، بلکه در ارائه کیفیت مناسب نیز ناکام بوده و جفت «کیفیت آموزش» جایگزین اصل «کیفیت 30» شده است.

شهریه های 30 تا 40 میلیون تنی مدارس غیردولتی برای پایه اول ابتدایی که دیگر توان پرداخت آن برای هر خانواده ای وجود ندارد، این سوال را از خانواده ها ایجاد کرد که چرا برای یک سال تحصیل 40 میلیون تن شهریه دریافت می کنند؟ ! چه کار خاصی در این مدارس انجام می دهند؟!

شکاف طبقاتی که در حوزه اجتماعی به وضوح قابل مشاهده است، مدارسی را نیز تحت تأثیر قرار داده است، جایی که آموزش تنها فرصت برای بسیج اجتماعی کودکان و دستیابی به آینده ای متفاوت برای کودکان فقیر است.

امروزه مسیر تحصیل و یادگیری کودکان در طبقه قدرت و ثروت جامعه با مسیر فرزندان مردم عادی متفاوت است و مدارس استثنایی با خدمات ویژه آموزشی و برنامه های فوق برنامه مسیر موفقیت آنان را تسهیل و تضمین می کند. برای آنها.

بسیاری از معلمان استدلال می کنند که باید “برابری” اجتماعی در آموزش وجود داشته باشد، به این معنی که همه دانش آموزان باید فرصت های برابر برای شکوفا کردن استعدادها و مهارت های خود در آموزش داشته باشند.

با وجود مدارس استثنایی، از غیردولتی گرفته تا مدارس دولتی خاص مانند شاهد، سمپاد و غیره، وضعیت به گونه ای است که می توان آموزش باکیفیت را به عنوان یک کالا خریداری کرد و اگر خانواده ها به دنبال آموزش باکیفیت برای فرزند خود باشند، باید هزینه پرداخت کنند. برای این.

این در حالی است که نظام آموزشی کشور نه تنها در ارائه آموزش رایگان، بلکه در ارائه کیفیت مناسب ناکام بوده و زوج «کیفیت – آموزش» جایگزین «اصل 30 کیفیت» شده است.

نظام طبقاتی آموزش و پرورش در کشور و حاشیه نشینی مدارس دولتی در شرایطی طبیعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کردند: سطح و کیفیت مدارس دولتی در آموزش و پرورش. باید باشد که دانش آموزان احساس نکنند. با حضور در این مدارس کمتر در کنکور قبول می شوند و خانواده ها ممکن است فکر کنند فرزندان خود را بی خانمان می فرستند.
وام 30 میلیونی برای ثبت نام در مدارس غیردولتی

در این گزارش به آموزش در مدارس غیردولتی می پردازیم که به دلیل تورم در وضعیت اقتصادی جامعه افزایش چشمگیری داشته و پرداخت هزینه این آموزش دیگر برای هر خانواده امکان پذیر نیست و کار تا جایی پیش می رود که احمد محمودزاده; رئیس سازمان غیردولتی مدارس اعلام کرد: کمک هزینه تحصیلی مدارس تا سقف 30 میلیون جلد از طریق بانک های قرض الحسنه به خانواده دانش آموزان اعطا می شود!
آموزش 35 میلیونی برای کلاس اول

برخی از شهریه های دریافتی مدارس غیردولتی که اتفاقاً جزو مدارس ارتدکس در این حوزه نیستند، از 16 میلیون تن برای پایه اول ابتدایی شروع می شود و به 30 تا 35 میلیون تن می رسد!

علاوه بر این، برخی مدارس به دلیل خدمات ویژه بیشتر مانند استخر، 38 میلیون دانش آموز کلاس اولی را برای مقطع ابتدایی دریافت می کنند!

البته این فقط حکایتی از آموزش مدارس غیردولتی برای پایه اول ابتدایی در نواحی راهنمایی پایتخت است، قطعا تعداد آموزش ها در مدارس نواحی بالاتر و همچنین مدارس متوسطه بیشتر خواهد بود. .

آموزش 43 میلیون; چیکار میکنن؟!

به عنوان مثال خانواده های معترض به شهریه های بالای مدارس غیردولتی می گویند: سالانه 43 میلیون تن شهریه دریافت می کنند! چیکار میکنن؟! اگر دانش آموز مشکلی دارد باز هم باید برایش معلم پیدا کنیم.

25 میلیون برای پیش دبستانی ها

همچنین برای دوره پیش دبستانی طبق مطالعه ای که از یک مدرسه غیردولتی در غرب تهران انجام دادیم، حدود 25 میلیون تن آموزش می بینند.

مادری که می خواهد فرزندش را در کلاس اول مدارس غیردولتی ثبت نام کند، می گوید: برخی از مدارس غیردولتی عملا خدمات آموزشی ویژه و برنامه های فوق برنامه ارائه نمی کنند، مثلاً اردو، استخر، زبان ندارند، اما شما 30 میلیون جلد آموزشی دریافت می کنید. معلمان خوب “!

باید به مدارس غیردولتی برویم

تاکنون فقط تاریخچه شماره مدارس غیردولتی گفته شده است و ماجرا وقتی عجیبتر می شود که می گوییم برخی خانواده ها به دلیل شرایط نامساعد مدارس دولتی به مدارس غیردولتی نقل مکان می کنند و ممکن است نتوانند شهریه را پرداخت کنند. ، اما می گویند چاره ای ندارند!

خانواده هایی که علیرغم سختی پرداخت شهریه، به دلیل مشکل تمرکز فرزندشان از مقطع ابتدایی که نیازمند توجه بیشتر معلمان است، مدرسه غیردولتی را انتخاب کرده اند، اما جمعیت زیاد دانش آموزان در کلاس درس مدرسه دولتی . اجازه نده که این اتفاق بیفتد

مادر دیگری که فرزندش را در مقطع اول ابتدایی ۱۹ میلیون تن در مدرسه غیردولتی ثبت نام کرده است، گفت: خانواده ها اجازه مطالبه ندارند! من مدرسه غیردولتی را انتخاب کردم».

رهبر معظم انقلاب 95 در سخنانی تاکید کردند: سطح مدارس دولتی را ارتقا دهید تا تمایل خانواده ها به این مدارس افزایش یابد.

اینکه چه ارتباطی بین دیدگاه ها و مطالبات مقام معظم رهبری، تصمیمات سیاست گذاران آموزش و پرورش کشور با وضعیت فعلی مدارس دولتی عادی وجود دارد، نزد خوانندگان باقی می ماند.

بسیاری از فعالان عدالت آموزشی سال هاست که نسبت به تفکیک و طبقه بندی دانش آموزان بر اساس موقعیت اجتماعی و ثروت خانوادگی هشدار می دهند و آن را خدمتی ویژه به نظام آموزشی کشور به نفع ثروتمندان و قدرتمندان می دانند. تبعیض به نفع افرادی است که از وضعیت اقتصادی خوب و توانایی های ذهنی خوبی برخوردارند و کافی است حمایت و توجه داشته باشید تا پیشرفت آنها حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید