آنتونی بلینکن: اگر توافقی حاصل نشود، به تحریم ایران ادامه خواهیم داد

آنتونی بلینکن: اگر توافقی حاصل نشود، به تحریم ایران ادامه خواهیم داد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دفاع از تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که در صورت عدم توافق در وین، واشنگتن به اعمال تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داد.

او مدعی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در پیگیری یک مسیر دیپلماتیک معنادار برای بازگشت متقابل به شورای امنیت سازمان ملل صادقانه و ثابت قدم بوده است.

بلینکن افزود: اگر توافقی حاصل نشود، به استفاده از قدرت تحریمی خود برای محدود کردن صادرات نفت، نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز پنجشنبه دو فرد و 9 شرکت را به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم ها علیه ایران جریمه کرد.

شرکت های تحریم شده چینی، اماراتی و ایرانی هستند و گفته می شود که به دور زدن تحریم ها و فروش پتروشیمی های ایران کمک می کنند.

اوفک در بیانیه‌ای اعلام کرد: پتروشیمی مارون، پتروشیمی خارک (سهامی عام) و پتروشیمی فن‌آوران (سهامی عام) در ایران و شرکت‌های امیر و چینی با حمایت پتروشیمی تریلیانس و بازرگانی پتروشیمی ایران، ایران را می‌فروشند. محصولات پتروشیمی با مشتریان در جمهوری خلق چین و شرق آسیا کار می کند.

همچنین سه شرکت ایرانی، چهار شرکت اماراتی و دو شرکت چینی مستقر در هنگ کنگ به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

یک شهروند چینی به نام جین فنگ گائو و یک شهروند هندی به نام محمد شهید رکن الدین بهوار نیز تحریم شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید