آنتونی بلینکن: ما به همراه کانادا به تحمیل هزینه های بیشتر علیه ایران ادامه خواهیم داد

آنتونی بلینکن: ما به همراه کانادا به تحمیل هزینه های بیشتر علیه ایران ادامه خواهیم داد

وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت که او و کانادا به تحمیل «هزینه‌های» بیشتر علیه عاملان نقض حقوق بشر علیه ایرانیان ادامه خواهند داد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در توئیتی نوشت: ما به همراه شریک کانادایی خود متعهد به تحمیل هزینه های بیشتر بر عاملان نقض حقوق بشر علیه ایرانیان خواهیم بود. هر کس در ایران حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز دارد.

ساعاتی پیش دولت‌های آمریکا و کانادا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: کانادا و آمریکا در محکومیت اقدامات خشونت‌آمیز ایران علیه معترضان مسالمت‌آمیز و ظلم این کشور به مردم ایران متحد هستند. ما ظلم و خشونت ایران علیه زنان را محکوم می کنیم. تشدید خشونت علیه مردم از سوی مقامات ایرانی پس از مرگ مهسا امینی باید با واکنش ثمربخشی از سراسر جهان مواجه شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز تحریم‌های هماهنگی را علیه مقامات ایرانی که در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند، اعمال کردیم. ما عمیقاً از گزارش‌های اخیر درباره اعمال شنیع مورد استفاده برای سرکوب معترضان نگران هستیم. همزمان، دادگاه های ایران در حال صدور احکام سنگین – از جمله حبس طولانی مدت یا احکام اعدام – علیه معترضان هستند.

در پایان این بیانیه مشترک نوشته شده است: ما در حمایت از مردم شجاع ایران متحد هستیم. ما با هم به یافتن راه‌های بیشتری برای سپردن هزینه‌ها به دست ناقضان حقوق بشر ایرانیان ادامه خواهیم داد. همه در ایران باید حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز داشته باشند و دولت ایران باید به استفاده از خشونت علیه مردمی که فقط خواهان حقوق خود هستند پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید