آنفولانزا کاهش یافته است/در خطر افزایش تاج قهرمانی جهان است


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908653

وزیر بهداشت درباره آنفولانزا گفت: خوشبختانه یک هفته از کاهش آنفولانزا می گذرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به مصوبات شورای عالی سلامت گفت: این شورا پس از 5 سال با حضور رئیس جمهور، شش وزیر و بسیاری از کارشناسان برگزار شد. در مورد فوریت جلسه امروز را در اولویت قرار دادیم، مقرر شد سالانه 15 درصد برای آمبولانس های فرسوده اضافه شود و از نظر پرسنلی نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

ما با پایگاه های اورژانس مشکل داریم و مقرر شد مکان های ویژه ای در بزرگراه ها در نظر گرفته شود، کمک های اولیه در کتاب های درسی دیده شود و وظایف هر یک از وزارتخانه ها در مواقع اضطراری مشخص شود.

وزیر بهداشت افزود: قبل از این شورا جلسه ستاد مبارزه با کرونا نیز برگزار شد و خوشبختانه دو ماه است که آمار مرگ و میر کرونا زیر 10 نفر و در برخی روزها صفر است در حالی که در آمریکا بیش از 200 نفر داریم. مرگ و میر و در اروپا بیش از 100 نفر و موج کرونا در ژاپن و کره در حال افزایش است.

وی گفت: پیشنهاد من این است که مردم واکسیناسیون را جدی بگیرند و امسال دوز تقویتی تزریق شود. همچنین با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، استفاده از ماسک همچنان الزامی است.

عین اللهی به موضوع جام جهانی و سفر به قطر اشاره کرد و تصریح کرد: جام جهانی را در پیش داریم و قطعاً افراد زیادی از سراسر دنیا به قطر سفر خواهند کرد و به همین دلیل خطر افزایش جام جهانی وجود دارد. ویروس کرونا در جام جهانی

وی با توصیه به مسافران قطری گفت: به مسافران توصیه می کنیم دوز یادآوری واکسن کرونا را مصرف کنند، همچنین آزمایش PCR را نیز به همراه داشته باشند.

دبیر شورای عالی بهداشت در ادامه به بیماری آنفولانزا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یک هفته از کاهش آنفولانزا می گذرد.

وزارت بهداشت در خصوص دیگر برنامه های این ستاد و وزارت بهداشت گفت: به دنبال افزایش مراکز درمانی سرطان هستیم.

عین اللهی با بیان اینکه 100 مرکز مدرن درمان سرطان در کشور وجود دارد، گفت: امیدواریم در جلسات بعدی به موضوع پیشگیری از سرطان بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید