آنچه اعضای دولت گفتند: از بازگشت عادل فردوسی پور تا ثبت مانده یارانه ها و قیمت مرغ

آنچه اعضای دولت گفتند: از بازگشت عادل فردوسی پور تا ثبت مانده یارانه ها و قیمت مرغ

روز جدید : اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه امروز (چهارشنبه) 31 اردیبهشت 1401 با حضور خبرنگاران در صحن دولت به سوالات آنها پاسخ دادند.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نقش صدا و سیما در اجرای نظام یارانه ای گفت: این اقدام ضروری است که باید در اقتصاد کشور انجام شود صدا و سیما بستر خود را در اختیار دولت برای تبیین و اطلاع رسانی این طرح و رساندن نظرات مردم به مسئولان و انتقال توضیحات و توضیحات کارکنان مردمی قرار داد و از همه فرصت ها برای ارائه حداکثری رسانه های ممکن استفاده می کنیم. برای ارتباط مردم و دولت در اجرای این پروژه استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به شما کمک هزینه معیشت پرداخت شده است؟ او گفت نه. باید برویم و نام شما را در سیستم وارد کنیم. باید ببینیم چرا جزو 10 درصد اول نیستیم. جبلی در پاسخ به این سوال که صدا و سیما با مجریانی که ممنوع التصویر هستند یا با حوادثی صدا و سیما را ترک کرده اند چه اقدامی می کند و در خصوص بازگشت عادل فردوسی پور به صدا و سیما چه تصمیمی گرفته خواهد شد. ? وی گفت: در دوره جدید تحول صدا و سیما بارها گفته ام و هنوز هم می گویم که آنتن صدا و سیما برای نزدیک شدن به مردم و دادن سرمایه گذاری ارزنده به میدان باز است و این شدنی است. «در این مدت سعی می کنیم از بستر رسانه ملی نهایت استفاده را برای نزدیک شدن به مردم ببریم.

وزیر کشور: تاکنون مصوبه ای برای قیمت مرغ و تخم مرغ نگرفته ایم

وزیر کشور با بیان اینکه تغییر قیمت های جدید پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار انجام می شود، گفت: تاکنون مصوبه ای برای قیمت اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ نداریم.

احمد واحدی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت برای تغییر قیمت برخی اقلام گفت: تصمیم گیری در مورد قیمت اقلام از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مصوبه ستاد تنظیم بازار است که هنوز هیچ جنسیتی تایید نشده است. موارد.

وی تاکید کرد: هیچ عنصر جنسی بدون این مسیر قابل تغییر نیست و اگر چنین شود خلاف قانون است و سازمان تعزیرات با اختیارات جدید خود با آن برخورد خواهد کرد.

واحدی با بیان برخی اخبار درباره قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: همانطور که گفتم برای گران شدن اقلام ابتدا سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید نظر دهد و سپس ستاد تنظیم بازار در این خصوص تصمیم گیری کند که ما نیستیم. قبلا داشته است.»

وی در پاسخ به این سوال که چه اختیارات جدیدی به قانون مجازات برای کنترل بازار و نظارت بر قیمت ها داده شده است، پاسخ داد: می توانند میزان جریمه ها را افزایش دهند و مجوز تعطیلی واحدهای متخلف را بگیرند. همچنین ندامتگاه می تواند برای واحدهایی که گران می فروشند پوستر نصب کند. در واقع، اختیاراتی برای بازدارندگی متخلفان داده می شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره زمان برداشت یارانه سپرده ها گفت: اعلام شود و بلندمدت نخواهد بود و این امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: سازمان هدفمندی یارانه ها به زودی سایتی را برای ثبت نام بازماندگان معرفی خواهد کرد.
میرکاظمی: برداشت یارانه پرداختی در همین ماه مشخص می شود

مسعود میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه سازمان در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: از شهریور ماه سال 1400 بین 40 تا 80 درصد اجناس تغییر قیمت داشته اند و برای تامین پوشش قانونی مجبور به افزایش یارانه ها شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند میلیون خانوار یارانه دریافت کرده اند؟ وی گفت: با پرداختی که به ازای هر دهک درآمد انجام می شود، 9 دهک یارانه دریافت می کنند.

میرکاظمی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اتباع بیگانه نیز تصریح کرد: در این مرحله که یارانه کالاهای اساسی در نظر گرفته می شود، تصمیمی برای این اتباع گرفته نشده است و تصمیمات فقط مربوط به مردم خودمان است. در خصوص نان و دارو نیز احتمالا باید برنامه ریزی شود که تا دستور بعدی یارانه ها کاهش نیابد و همین روند برای نان و نان های طبی ادامه داشته باشد. اگر روش جایگزینی پیش بیاید برایشان ایده می شود اما در این مرحله برای اتباع خارجی چیزی در نظر گرفته نمی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر مسدود شدن حساب یارانه سپرده و صحت این موضوع، گفت: این حساب بانکی کسانی است که یارانه گرفتند و این یارانه به آنجا رفته و این مبلغ است. ماه به ماه نگهداری می شود

وی همچنین درباره لغو یارانه مادام العمر و یارانه 45 هزار تنی یادآور شد: این یارانه پرداختی ترکیبی از یارانه مادام العمر و 45 هزار تن است که در یک حساب انباشته می شود.

میرکاظمی درباره افرادی که هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند نیز گفت: وزارت رفاه طبق قانون بودجه سه ماه فرصت دارد تا دهک‌ها را اصلاح کند و دهک‌های پردرآمد را تعیین کند و به افراد جدید دهک‌های پایین کمک کند تا اسکان دهند. باقی مانده است که وارد این طرح شوید و وزارت رفاه این کار را انجام می دهد و اگر از آنها بخواهید اطلاعات دقیق تری به شما می دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم ۶ ماه بررسی بقایا؟ وی گفت: من چنین چیزی نشنیده ام و قاعدتا باید با وزارت رفاه صحبت کنیم، اگر چنین چیزی وجود دارد باید اصلاح شود و این روند تسریع شود و سریعا بررسی کنند. وقتی آنها پاسخ می دهند، ما باید به آنها پول متفاوتی بدهیم.

وی در خصوص یارانه نان نیز گفت: تا زمانی که کاری نکنیم برای مردم اتفاقی نیفتد همان یارانه محصولات نان ادامه خواهد داشت و ممکن است این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

میرکاظمی درباره زمان احتمالی دریافت یارانه نیز گفت: این موضوع باید در همان ماه تعیین تکلیف شود.
توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت برای اصلاح نظام پرداخت یارانه ها گفت: با توجه به اینکه این سیاست دارای ابعاد مختلفی است، دولت عمدتاً قبل از ورود به موضوع ارز ترجیحی و یارانه کالاهای اساسی، مصوبات مربوط به سایر بخش ها و اقلام را وارد می کند. که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، مانند بازار خودرو، مسکن، سلامت و غیره. قبلاً تصمیمی گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر به مصوبات دو هفته گذشته دولت نگاه کنید، وزرا برای مسکن، بهداشت، خودرو و… مصوباتی صادر کرده اند تا مطمئن شوید که ابعاد این افزایش قیمت سایر کالاها با سیاست خنثی سازی جبران می شود. “

وزیر اقتصاد گفت: اما در مورد افزایش قیمت سایر کالاها باید بگویم که در هر صورت این اقلام کالاهایی هستند که دارای اقلام مشتقه هستند و با افزایش قیمت، مشتقات آنها نیز باید دارای قیمت متناسب اقتصادی باشد. به منظور کنترل و کنترل این حادثه و عدم ایجاد نگرانی در فضای روانی جامعه، وزارت صمت یعنی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان موظف است قیمت گذاری اقلام و مشتقات آنها را اعلام کند و اینجانب فکر کنید دستور کار امروز قیمت این اقلام نهایی و به صورت رسمی به اتحادیه ها و اصناف اعلام می شود و امروز ستاد تنظیم بازار آنها را تایید می کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش وزرای بهداشت، راه و شهرسازی و… و سیاست های اتخاذ شده در حوزه سلامت، مسکن و … هزینه را جبران می کند. اثر.”

جواد اوجی وزیر نفت در خصوص برنامه ایران برای افزایش فروش نفت گفت: خوشبختانه در بحث خرید نفت از چین شاهد کاهش نیستیم و هر روز پیگیر آن هستیم و همچنین مشتریان، بازارها و ظرفیت ها را دنبال می کنیم. . ما یک مورد جدید پیدا خواهیم کرد و قطعاً تغییر خوبی در بحث صادرات نفت ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید