آنچه باید درباره بازار فیلم کن بدانید/ چتر سینمای ایران چه کرد؟


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840410

بازار فیلم در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن با شرکت 12500 شرکت کننده از متخصصان پخش فیلم از سراسر جهان ایجاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بنیاد فارابی کینو، این بازار با حضور 4000 فیلم و پروژه سینمایی و بالغ بر 100 کنفرانس و نشست ویژه و مشارکت بیش از 350 شرکت و موسسه فروش فیلم از سراسر جهان برگزار می شود. کن در این بازار مورد توجه قرار گرفته است.

دهکده بین المللی یکی از بخش های این دوره از بازار است که در 60 چادر با حضور بیش از 80 کشور جهان برای دیدار و گفتگو و ارائه محصولات و تعاملات سینمایی برپا شده است.

در سه روز گذشته حدود هشت فیلم از بخش رقابتی اصلی کن به نمایش درآمده است که محبوب‌ترین آنها فیلم «ایو» ساخته یرژی اسکولیموفسکی کارگردان لهستانی است.

حدود پنج جلسه بازار با موضوعات فیلمنامه نویسی دیجیتال، تولید مشترک، تولید فیلم خلاق، پخش دیجیتال و تولید محتوا برگزار شد.

مهم ترین اتفاق در اولین روزهای برگزاری جلسات روزانه، باشگاه تهیه کنندگان نام دارد که جوانان زیادی در عرصه تولید حضور دارند.

بخش دیگر تعامل خلاقانه رسانه ها با یکدیگر در تولید محتوای اولین جشنواره فیلم کن در دوران پس از کرون است. این بخش با برنامه ریزی جلساتی از سوی روسای حوزه مطبوعات برگزار می شود.


مذاکرات زیر چتر سینمای ایران

طی سه روز گذشته بیش از 60 نشست و نشست در بازار سینمای ایران 2022 در زمینه همکاری مشترک سینمایی با نمایندگان جشنواره های بین المللی فیلم، شرکت های پخش و مراکز فرهنگی و موسسات تخصصی فیلم، نمایندگان مراکز ملی فیلم و نمایندگان رسمی فرهنگی برگزار شده است. از کشورها. . که به شرح زیر است:

او با بیش از 20 جشنواره بین المللی و بین المللی فیلم از 15 کشور مذاکره می کند

• بیش از 14 مذاکره تولید مشترک با 8 کشور

مذاکرات فروش با بیش از 10 شرکت از 12 کشور

این تعاملات و همکاری با کشورهایی مانند ایتالیا (رم، ونیز و جیفونی)، بنگلادش، استرالیا، آلمان، آمریکا، کانادا، امارات (شارجه و العین)، ترکیه، هند، برزیل، بوسنی، ژاپن، کره جنوبی، قبرس، هنگ کنگ، صربستان، ارمنستان، استونی و …

دبورا یانگ سردبیر مجله اینترنتی حکم و از منتقدان باتجربه هالیوود ریپورتر و ورایتی نیز در غرفه بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت. ، استعدادها و فرصت های جدید صنعت سینمای ایران برای جمع آوری اطلاعات و انتشار آن در قالب مقاله.


به خصوص برای برنامه های بازار فیلم 2022

از جمله ویژه برنامه های این دوره بازاریابی در جشنواره کن می توان به بخش های زیر اشاره کرد:

1 نگاهی به اوکراین: امسال برنامه ویژه ای به نام نگاهی به اوکراین برای حمایت از فیلمسازی در مناطق جنگ زده و تجهیز فعالان صنعت فیلم اوکراین به ابزارهای شبکه به روز و جهانی برگزار شد.

2. Ken Next: یک کنفرانس مدیر عامل و یک پلت فرم نوآورانه مبتنی بر کسب و کار که هدف آن کشف مناطق جدید در آینده صنعت سرگرمی است.

3. Ken XR: برنامه ای از بازار فیلم کن است که به محتوای سینمایی و فناوری های نوظهور اختصاص دارد.

4. تأثیر: برنامه ویژه ای برای بحث در مورد آینده سینمای جهان به منظور ارائه دانش و ابزار لازم برای تصمیم گیری صحیح و اقدام برای تغییرات مثبت که در سال های آینده تأثیرگذار خواهد بود.

5. استریمرها را بشناسید: بخش ویژه ای برای آشنایی با پلتفرم های پخش آنلاین و نوآوری ها و راه حل های مرتبط در سراسر جهان. این برنامه فرصتی ویژه برای یادگیری از پیشگامان این صنعت و ایده آل های آنها در فناوری دیجیتال است.

6. باشگاه تهیه کنندگان: این برنامه ویژه ای است برای آشنایی تولیدکنندگان با بازارهای تولید مشترک، امکانات و آموزش های لازم توسط متخصصان این حوزه ارائه می شود.

7. قطب جشنواره: پس از شروع موفقیت آمیز در سال 2021، جشنواره فیلم کن امسال به بازار فیلم بازگشت تا برنامه ای انحصاری از رویدادهای مربوط به ایجاد و ترویج هم افزایی بین جشنواره های مختلف از سراسر جهان ارائه دهد. جهان

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن با حضور 12500 شرکت کننده از متخصصان حرفه ای در توزیع فیلم از 121 کشور یک هفته از 17 می به طول می انجامد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید