آنگلا مرکل و لوکاشنکو درباره بحران مهاجرت گفتگو کردند

ساعت: 05:50
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784632

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در تماس تلفنی با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، درباره بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، خبرنگاران بلاروس گفتند که در این گفت وگوی تلفنی که حدود 50 دقیقه به طول انجامید، رهبران دو کشور در مورد بحران پناهجویان و همچنین روش های ارائه کمک های بشردوستانه به آنها گفتگو کردند.

مرکل و لوکاشنکو همچنین درباره اقداماتی برای جلوگیری از تشدید بحران و ادامه ارتباطات گفتگو کردند.

این اولین گفتگوی لوکاشنکو با مرکل از زمان انتخاب مجدد او در بلاروس در اوت 2020 است.

در هفته های اخیر هزاران پناهجو از جمله زنان و کودکان به امید پیوستن به اتحادیه اروپا در مرز لهستان و بلاروس تجمع کرده اند. لهستان نیروهای گارد مرزی خود را افزایش داده و نیروهای خود را به منطقه مرزی اعزام کرده است. لهستان دولت مینسک را به دخالت در بحران مهاجرت متهم می کند. این اتهام توسط مقامات بلاروس رد شد.

ماه ها پیش، اتحادیه اروپا پس از انتخابات مورد مناقشه در آگوست 2020، دولت الکساندر لوکاشنکو را به بهانه سرکوب مخالفان تحریم کرد.

این اقدام خشم لوکاشنکو را برانگیخت و وی در پاسخ گفت که بلاروس از تلاش‌های خود برای جلوگیری از ورود مهاجران و پناهندگان غیرقانونی به اتحادیه اروپا دست می‌کشد و استدلال می‌کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا دولت را از منابع لازم برای انجام این کار محروم کرده است. او بیکار است.
از آن زمان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مرز بلاروس، از جمله لیتوانی، لتونی و لهستان، گفته‌اند که تعداد افرادی که برای عبور از مرز تلاش می‌کنند به شدت افزایش یافته است.

بلاروس خواستار لغو تحریم های غرب علیه این کشور شده است و تهدید کرده است که در تلافی تحریم های اتحادیه اروپا، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله گاز از طریق بلاروس را قطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید