آهسته قدم ها مشکل کرمان را حل نمی کند/ وضعیت استان زیبا نیست، باید تغییر کند


ساعت: 22:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889461

سیدابراهیم رئیسی گفت: کندی قدم ها مشکل کرمان را حل نمی کند. وضعیت استان زیبانده استان زیبایی نیست، باید تغییر کند، کار مدیریتی لازم است تا بدانیم نقاط ضعف کجاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: یکی از نکاتی که کمتر در جلسات مطرح می شود و این جلسه را می گویم تبعات مدیریت عاشورا است. اخلاص، حرکت جهاد، بصیرت، وفاداری، صبر و توکل را از عاشورا می آموزیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در تصویر عاشورا تمام مظاهر بزرگ انسانی نقش بسته است و پیش روی انسان است و ما سیره حسینی را فرا می گیریم. بنابراین یکی از رشته هایی که در عاشورا تدریس می شود; مفاهیم مدیریتی عاشورا.

وی با بیان اینکه از مدینه که این کاروان از آنجا شروع شد، مقصد نهایی لقاء الله و وداع اباعبدالله علیه السلام در نظر گرفته شده است، گفت: برای بقای عاشورا امام سجاد علیه السلام وی، موضوع اربعین را جاودانه کرد و مجالس و دسته های عزاداری عاشورا یک حرکت مدبرانه مدیریت شده است و تمام تلاش ائمه اطهار در طول تاریخ دیرینگی عاشورا بر این بوده است که منشأ تحولات جهان و ابعاد آن باشد. شناخته شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم باید شرایط زمانه خود را بشناسند، تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی ادامه مکتب حسینی و ادامه نهضت عاشورا است. یعنی اخلاص، سخت کوشی و تلاش او درس عبرت است; او هرگز اجازه نداد که با برنامه ریزی و حرکت استراتژیک خود ناامید شود. بنابراین باید ابعاد این مکتب را روشن کنیم و بر اساس آن پیش برویم.

آیت الله رئیسی افزود: در شهر و کشوری که شهید سلیمانی را گرامی می دارد، بر همه ما مدیران است که آثار مدیریتی او را به عنوان یک سرباز در مکتب حسینی ببینیم.

رئیس‌جمهور گفت: گره‌ها از زندگی مردم باید باز شود، پروژه‌ها باید به هر نامی تکمیل و ثبت شوند، مهم نیست، دائمی نیستند. بدانیم که جاودانه اخلاص، استقامت، تلاش و مردم است.

وی با بیان اینکه توجه به مردم در مکتب عاشورا، طلب دیگری در پرتو خداجویی است، تصریح کرد: از نظر مکتب عاشورا باید بدانیم که به چه چیزی راضی هستیم; اگر هر مشکلی توسط کشاورزان و سیل زدگان حل شود، رهبر انقلاب راضی هستند. گاهی باید دانست که چه چیزی خدا و ولایت را خشنود می کند; ما روحیه جهادی برای حل مشکلات می خواهیم.

این مسئول تاکید کرد: قدم های آهسته مشکل کرمان را حل نمی کند. استان زیبانده استان نیست، باید تغییر کند، کار مدیریتی لازم است تا بدانیم نقاط ضعف کجاست. پس کسانی که روحیه جهادی ندارند راه را رها می کنند و جلو می روند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بخش دولتی باید به بخش خصوصی فضا بدهد، راه سرمایه گذاری را باز کند و گره ها را باز کند. آنها را نمی توان با دستورات و سخنرانی ها اصلاح کرد. بلکه با عمل ثابت می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم پول را معدن خفته می بینند اما جوانان بیکار هستند. کاوش در معادن انقلابی و سریع برای بهره برداری از این ثروت، ایجاد شغل و کار. بنابراین شورای عالی معادن باید سریعا وارد عمل شود و یک روز تاخیر نداشته باشد.

وی ادامه داد: سؤالات باید بررسی شود که چرا 200 معدن غیرفعال وجود دارد؟ اگر مشکل از کاربر است، باید برداشته شود.

این مسئول گفت: در خصوص سیلاب در جنوب هر بارندگی تهدیدی ایجاد می کند. این یکی از موارد اولویت دار است و سد جیرفت باید به سرعت پیگیری شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: مسئله آب در کرمان و تنش آبی در استان باید تسریع شود. چه در حوزه انتقال آب باشد و چه اقداماتی که باید در استان تصمیم گیری شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نتیجه سفر به استان باید این احساس را در مردم ایجاد کند که کار متفاوتی انجام شده است، تصریح کرد: طبق قانون باید 15 درصد از سهم معادن در مسئولیت اجتماعی به حساب استان و این ثروت واریز شود. باید به استان داده شد و این سوال جزو تکالیف است. باید به فوریت انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث ملی پوشان در دو مرحله کار کردیم. مهمان محترم هستند، اما همه مشکلاتشان باید در سامانه ثبت شود، همه باید شناسنامه خاصی داشته باشند. بنابراین ساماندهی آنها یکی از ضروریات است و مرحله دوم تشکیل سازمان مهاجر است که در ساماندهی شهروندان نقش دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه خسارتی که در همه استان ها مشاهده شده باید از محل بودجه حوادث غیرمترقبه پرداخت شود، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات استان کرمان گردشگری از قدیم الایام است. اما بعد از شهادت حاج قاسم سیاح مقاومت داریم و سبک زیارتی داریم باید زیرساخت ها اعم از اسکان، غذا، حمل و نقل و … انجام شود.

آیت الله رئیسی در خصوص معضل حاشیه نشینی گفت: بسیاری از روستاهای ما امکانات دارند، اما روستایی نمی مانند چون برای کشاورزی هزینه نمی کنند و باید الگوی کشت تغییر کند و کشور به سمت کالاهای اساسی برود تا بتوانیم به سمت کالاهای اساسی برویم. آیا مهاجرت و حاشیه نشینی وجود ندارد و روستاییان در روستاها می مانند.

رئیس جمهور افزود: خدمت خالصانه به مردم وظیفه ماست. کار انجام شده است، کارهای بیشتری باید انجام شود.

وی تصریح کرد: تقاضای من از مدیران این است که تمام مصوبات سفری که اعلام شده در جای خود باشد. ما باید حاج قاسمی باشیم و با «ما می توانیم» جلو برویم.

این مسئول گفت: مقام معظم رهبری به دولت فرمودند که زمان به سرعت در حال اتمام است. بنابراین مدیریت ما از نظر زمانی محدود است. همچنین بر کار کمیته فرعی نظارت می کند. زیرا افزایش اعتماد عمومی و رضایت مردم رکن انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید