آهنگ جدید شروین حاجی پور سر و صدا به پا کرده است

آهنگ جدید شروین حاجی پور سر و صدا به پا کرده است

شروین حاجی پور ویدیوی جدید خود را با نام «چشمات را ببند» منتشر کرد که بسیار مورد پسند اهالی موسیقی قرار گرفت.

رویداد۲۴ روزنامه جوان به نقد آهنگ چشماتو ببند از کار جدید شروین حاجی پور پرداخت و آن را تبلیغ خیانت خواند!

مشکل انتشار آهنگ جدید شروین حاجی پور

در بخشی از این مقاله آمده است:

سطرهای زیر بخشی از آهنگ چشمانت را ببند، جدیدترین اثر موسیقایی شروین حاجی پور است: «دستش را بگیر و پس نده، پنهانی به من پیام مکن/ اگر دلت برایم تنگ شد، چشمانت را ببند، وانمود کن من / می گویم، که تو را نمی شناسم، به او نگو چرا موهای فرزندش مجعد است (!) / چشمانت را ببند و وانمود کن که من در مقابل تو هستم چشمانت را ببند و شعر مرا دوباره بخوان.

عکسی با این آهنگ منتشر شد که زن جوانی را با چهره ای غمگین و افسرده در کنار مرد جوانی خندان نشان می دهد که فرزندش (پسری با موهای مجعد!) را در آغوش گرفته است. عکس منتشر شده با محتوای آهنگ به مخاطب اشاره می کند که زن موجود در آن بر خلاف زن و فرزند و اشارات موجود در شعر با مرد دیگری رابطه نامشروع دارد. خواننده ای که در سمت شوم این مثلث عشقی قرار دارد، از این زن می خواهد که رابطه نامشروع خود را از شوهرش پنهان کند و حتی وانمود کند که به همسرش اهمیت می دهد!

گستاخی در این آهنگ وقتی بیشتر می شود که در صحنه دیگری از این آهنگ گفته می شود: “من می گویم او را نمی شناسم، تو هستی، به او نگو چرا موهای بچه اش خاکستری است” این به این معنی است که پسری که در تصویر وجود دارد فرزند قانونی این زن و مرد نیست و نتیجه رابطه حقوقی زن متاهل با مرد دیگری است!

روزی که حاجی پور در جریان اعتراضات ترانه «برای» را منتشر کرد، عده ای مدعی شدند که خودش چنین اثری را ساخته است، در حالی که بسیاری از کارشناسان و ناظران عرصه موسیقی معتقد بودند که نوشتن چنین آهنگی و ساختن آهنگی خاص برای آن همین بوده است. زنجیره ای از مردم و حاجی پور تنها خواننده آن بود. اعطای جایزه گرمی توسط جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا به این خواننده، تاییدی بر صحت ادعای کارشناسانی بود که معتقد بودند این آهنگ دارای پشتوانه فکری و اقدامی کاملا هدفمند بوده است. اتفاقی که با انتشار ترانه «چشمات را ببند» نشان داد که پشت سر آهنگ ها و آهنگ های حاجی پور تیمی از کارشناسان با پشتوانه روانی و جامعه شناختی پنهان هستند که بدون ایجاد حساسیت تلاش می کنند همان خط انحرافی را که شروع کرده اند پیش ببرند. و خودنمایی

این آهنگ عمل منزجر کننده بین زن و مرد را رایج و تئوریزه می کند. در واقع حاجی پور در این آهنگ که یک آهنگ کاملاً آموزشی است به کسانی که در چنین فضای ذهنی هستند توصیه می کند به جای طلاق از کسی که هیچ احساس و علاقه ای به او ندارند، به خیانت مخفیانه به شریک زندگی مشترک خود ادامه دهند! واقعیت ساخت چنین تولیداتی با خرقه هنری دقیقاً مصداق توصیه و تشویق به فحشا در جامعه با چاشنی ترانه و ترانه است و برخورد سختگیرانه و قانونی با پدیدآورندگان و ناشران آنها از وظایف ذاتی نظارت است. و مراجع قضایی که نباید به هیچ نگاه مصلحتی اکتفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید