آپدیت جدیدی که اینستاگرام را شبیه توییتر می کند!

اینستاگرام با معرفی ویژگی های جدید به استقبال سال 2023 می رود. یکی از ویژگی ها Notes نام دارد که روشی جدید برای به اشتراک گذاشتن افکار تنها با استفاده از متن و ایموجی است. ویژگی جدید بعدی Candid Stories است که از شبکه اجتماعی BeReal الگوبرداری شده است.

علاوه بر اینها، اینستاگرام در حال کار بر روی ویژگی های دیگری از جمله پروفایل های گروهی برای به اشتراک گذاری محتوا در یک نمایه و مجموعه های مشارکتی است، ویژگی مناسب برای کاربرانی که به دنبال روشی متفاوت برای جمع آوری پست های جالب هستند.

آپدیت جدیدی که اینستاگرام را شبیه توییتر می کند!

ویژگی یادداشت ها: راهی آسان برای به اشتراک گذاشتن افکار

یکی از قابلیت ها Notes نام دارد که از طریق آن کاربران می توانند متن ها و یادداشت های بسیار کوتاهی مشابه توییتر ارسال کنند. گفته می شود اگرچه این ویژگی شبیه توییت به نظر می رسد، اما نمی تواند جایگزین توییتر شود.

کاربران می توانند با استفاده از Notes 60 کاراکتر متن و شکلک ارسال کنند. این در حالی است که در توییتر امکان ارسال توییت های 280 کاراکتری وجود دارد. علاوه بر این، این متن ها در فید ظاهر نمی شوند. کاربران اینستاگرام فقط می توانند چنین متن هایی را با گروه محدودی از افراد به اشتراک بگذارند و به صورت حباب های کوچک چت در بالای عکس پروفایل در قسمت دایرکت مسنجر ظاهر می شوند.

آپدیت جدیدی که اینستاگرام را شبیه توییتر می کند!

ویژگی Candid Stories با الگوبرداری از BeReal ساخته شده است

یکی دیگر از ویژگی های جدید اینستاگرام که ابتدا به صورت آزمایشی در اختیار کاربران آفریقای جنوبی قرار می گیرد، Candid Stories نام دارد که از شبکه اجتماعی BeReal الگوبرداری شده است. شبکه اجتماعی BeReal در بین برخی از کاربران در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است.

این شبکه اجتماعی از کاربران می خواهد که روزی یک بار عکس واقعی خود را به اشتراک بگذارند، در غیر این صورت قادر به دیدن پست های دیگر دوستان خود نخواهند بود. به نظر می رسد ویژگی جدید Candid Stories اینستاگرام نیز از BeReal الگوبرداری شده است تا توجه کاربران را به خود جلب کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اینستاگرام اوایل سال جاری تایید کرد که در حال آزمایش این ویژگی است و Candid Stories ابتدا به عنوان آزمایشی از سه شنبه هفته آینده در دسترس کاربران آفریقای جنوبی قرار خواهد گرفت.

آپدیت جدیدی که اینستاگرام را شبیه توییتر می کند!

ویژگی پروفایل های گروهی

ویژگی بعدی Group Profiles نام دارد که از طریق آن کاربران می توانند محتوا را در یک نمایه به اشتراک بگذارند و آن محتوا در پروفایل آنها باقی می ماند. اینستاگرام اعلام کرده است که این قابلیت به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. وال استریت ژورنال در آخرین گزارش خود اشاره کرد که اینستاگرام در حال آزمایش پروفایل های گروهی در کانادا، شیلی و تایوان است.

آپدیت جدیدی که اینستاگرام را شبیه توییتر می کند!

ویژگی مجموعه های مشترک

اینستاگرام علاوه بر ویژگی های ذکر شده، روی قابلیت دیگری به نام Collaborative Collection ها نیز کار می کند. کاربرانی که به دنبال روشی متفاوت برای جمع‌آوری پست‌های جالب برای اشتراک‌گذاری با دوستان خود هستند، می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند و پست‌ها را در گروه‌ها یا پیام‌های مستقیم به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید