آژی: آن دسته از محکومان و زندانیانی که شکایت خصوصی دارند، در صورت کسب رضایت تا پایان سال می توانند از عفو اخیر بهره مند شوند.

آژی: آن دسته از محکومان و زندانیانی که شکایت خصوصی دارند، در صورت کسب رضایت تا پایان سال می توانند از عفو اخیر بهره مند شوند.

محسنی آژه ای ضمن قدردانی از اهتمام ضابطان ذیربط قضایی در اجرای دستور اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عفو متهمان، محکومان و زندانیان، از آنان خواست عفو اخیر مقام معظم رهبری را در اسرع وقت اجرا و نهایی کنند و تکلیف همه دستگاه ها را تعیین کنند. متهمان و محکومان و محرومان مشمول این عفو ​​و اعلام وضعیت خود و خانواده هایشان تلاش بیشتری می کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: حضور حماسی مردم یومولای 22 باخمن وظایف مسئولان و کارگزاران را دشوارتر کرد.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام والمسلمین محسنی ادجه ای امروز دوشنبه (24 بهمن ماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، ضمن عرض سلام و تبریک به رسول الله (ص) پیشرفت و قدردانی از مردم متدین و انقلابی زمان شناس و بصیر ایران اسلامی با حماسه آفرینی در یوم الله 22 بهمن گفت: مردم ایران اسلامی بار دیگر حماسه ای کم نظیر آفریدند و دشمنان را ناامید کردند. و مخالفان حضور گسترده و هوشمندانه مردم در یوم الله 22 بهمن، توطئه های دشمنان این سال ها و ماه ها را در نیم روز خنثی کرد و به دشمنان داخلی و خارجی ثابت کرد که از شناخت جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی ناتوان هستند. مردم متدین ایران و با اشتباه محاسباتی، توطئه و شکست.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در 22 بخمان، رئیس قوه قضائیه وظایف مسئولان و کارگزاران را سنگین کرده است، گفت: باید از همه توان و ظرفیت خود برای خدمت به نظام، ملت و کشور استفاده کنیم. در راهپیمایی یومولا در 22 بهمن با دیدن حضور باشکوه مردم، باز هم با خدا عهد کردم که هر چه در توان دارم برای خدمت به این نظام و مردم انجام دهم. به شما ضابطین قضایی نیز توصیه می کنم که هر چه در توان دارید برای خدمت به نظام و مردم انجام دهید. خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به مردم را یکی از وظایف ضروری خود بدانیم. همین خدمات صادقانه است که دشمنان را ناامید و مردم را امیدوار می کند.

رئیس قوه قضائیه مجدداً به دلیل عفو اخیر متهمان و محکومان از رهبری نهایت تشکر را داشت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این ایام فرخنده و فرخنده عنایت فرمودند و تعداد قابل توجهی از متهمان و محکومان را عفو کردند. ، عفو اسلامی قرار دهید. نه تنها زندانیان و محکومان و خانواده های آنان، بلکه بسیاری از مردم ایران اسلامی نیز از این لطف حضرتعالی خرسند و راضی بودند.

رئیس قوه قضائیه افزود: براستی مقام معظم رهبری در این سه دهه بیشترین لطف و عطوفت را نسبت به مردم دارند و در مقابل دشمنان نیز بیشترین قدرت را اعمال می کنند و با اقدامات و مواضع خود دشمن را ناامید و مردم را خوشحال می کنند. و راضی

محسنی آژه ای ضمن قدردانی از اهتمام ضابطان ذیربط قضایی در اجرای دستور اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عفو متهمان، محکومان و زندانیان، از آنان خواست عفو اخیر مقام معظم رهبری را در اسرع وقت اجرا و نهایی کنند و تکلیف همه دستگاه ها را تعیین کنند. متهمان و محکومان و محرومان مشمول این عفو ​​و اعلام وضعیت خود و خانواده هایشان تلاش بیشتری می کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به وضعیت آن دسته از محکومان و زندانیانی که شاکی خصوصی دارند، گفت: این قشر از زندانیان و محکومان در صورتی که تا پایان سال رضایت شاکیان خصوصی خود را جلب کنند می توانند از عفو اخیر برخوردار شوند. در این راستا لازم است دستگاه های ذیربط دستگاه قضایی از جمله مرکز توسعه حل اختلاف، رؤسای قضات و دادسراها ضمن توجه به مطالب، تمام تلاش خود را برای جلب رضایت محکومان و زندانیان انجام دهند. و حقوق معنوی متهم ; امیدواریم این شکات نیز همراهی لازم برای خداوند را داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به “دروغ و تلاش مذبوحانه شیطان پرستان برای کاهش شادی عفو اخیر رهبر معظم انقلاب برای تعداد قابل توجهی از متهمان، محکومان و زندانیان” به عفو شدگان توصیه کرد که در عین بی توجهی به این دروغ ها و تلاش های مجاهدین خلق. شیاطین مواظب باشید در دام شیطان نیفتید.

در ادامه جلسه امروز با توجه به اینکه هفته های پایانی سال است، رئیس دادگاه به کلیه مسئولان و واحدهای قضایی خط و ستاد دستور داد حداکثر و با تلاش مضاعف کار را به گونه ای آماده کنند که کار سال جاری بدون تعویق سال آینده.

وی افزود: در این راستا معاونت مالی و پشتیبانی حداکثر کمک را به همکارانی که در این ایام به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند تعمیم دهد.

محسنی آژی همچنین به معاونت مالی و قضایی دستور داد تا با توجه به ایام مبارک رمضان و نوروز، ارزیابی ها و اقدامات لازم را برای کمک و مساعدت بیشتر به همکاران و نیروهایی که درآمد کمتری دارند، انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به در پیش بودن اعیاد مذهبی و ملی، دستگاه های ذیربط در دستگاه قضایی را موظف کرد مانند سال های گذشته به منظور فراهم آوردن مقدمات لازم برای کمک به زندانیان و خانواده های آنان و به طور کلی کلیه مستضعفان کمک کنند. جلب و جلب کمک و همکاری مردم و انفاق.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی نایب رئیس قوه قضائیه در دومین بخش از جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به «اقدامات گسترده و شبانه روزی قوه قضاییه در اجرای مصوبات اخیر دستور عفو مقام معظم رهبری» تصریح کرد: مقام معظم رهبری این امر با سرعت و دقت خوبی در حال انجام است و این روند همچنان ادامه دارد.

عبداللهی رئیس مرکز اطلاعات و حفاظت قضایی نیز در این جلسه از دستگیری جاعل حرفه ای و غاصب عناوین به همراه تعدادی از همکارانش در اصفهان خبر داد و گفت: این جاعل با مراجعه به مراکز امنیتی و قضایی. مراکز در ازای دریافت مبالغ هنگفت از مردم اقدام به تهیه گواهی پزشکی عدم حبس برای آنها کردند.

در این جلسه کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز به راه اندازی قرعه کشی توصیه های کارشناسی اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات کارشناسی و توزیع عادلانه پرونده ها بین کارشناسان از دو ماه پیش پیش از این سامانه قرعه کشی ارجاع کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه اندازی شد و تا به امروز قوه قضائیه استان های تهران، یزد، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و البرز پیشرو در استفاده از این سیستم

همچنین در بخشی دیگر از این جلسه اعضای شورای عالی قضایی در خصوص تعیین میزان مهریه سال 1402 بحث و تبادل نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید