آگاهی و بیداری، رسالت جنبش های دانشجویی


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916270

یکی از رسالت های کنونی جنبش دانشجویی آگاهی، بیداری و اتحاد مردم و دانشجویان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، جنبش دانشجویی پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را به اهتزاز درآورد و نقطه عطف فعالیت های دانشجویان در 25 آذر 1332 بود که سنگ بنای آن گذاشته شد و تا امروز ادامه دارد که این سنگ بنای روحیه استکبارستیزی بود و ویژگی اصلی ترین مشکل جنبش دانشجویی استکبارستیزی است. نهضت علیه استکبار در ایران از سال 1332 آغاز شد و با تسخیر لانه جاسوسی به اوج خود رسید.

در این برهه حساس و تاریخی کشور که بی شک سرنوشت ساز و مورد قضاوت آیندگان و سایر ملت های جهان خواهد بود، نقش و رسالت جنبش دانشجویی زمینه ساز پیشرفت و دستاوردهای عالی کشور است.

یکی دیگر از رسالت های کنونی جنبش دانشجویی آگاهی، بیداری و اتحاد مردم و دانشجویان است. دانشجو باید هر چه می شنود فکر و فکر کند، جنبش دانشجویی باید دانشجویان را بیدار کند و احساس مسئولیت در آنها ایجاد کند.

جنبش دانشجویی باید مشکلات کشور را بدون وابستگی به جریان و حزب به صورت شفاف و شفاف تحلیل کند، تولیدکننده فکر باشد و وابسته به جناح‌های سیاسی نباشد. سیاستمدار بودن به این معناست که دانش آموز از تصمیمات سیاسی کشور آگاه باشد و با آنها برخورد انتقادی داشته باشد.

جنبش دانشجویی باید روح اعلامیه گام دوم انقلاب را درک کند و مسیر خود را به سوی آن مشخص کند، آرمان گرایی و مسئولیت اجتماعی از دیگر وظایف اساسی جنبش دانشجویی است. کلمه «جوانان» بیش از 40 بار در بیانیه گام دوم انقلاب تکرار شده است، بحث سبک زندگی، علم و پژوهش، عدالت و مبارزه با فساد و گفتمان سازی از جمله مواردی است که تشکل های دانشجویی می توانند. دنبال بخش مهمی از.

در شرایط کنونی، دشمنان معند و برخی جریان‌های غربی تلاش می‌کنند جنبش دانشجویی را از اهداف و آرمان‌های راهبردی خود دور کنند. تحقق عدالت، مطالبه گری و استکبار ستیزی و می خواهند از آن به عنوان ابزار و اهرمی در برابر جریان های روشنگری استفاده کنند.

برخی از جریانات خویشاوندی که روشنگری و بیداری دانشجویان را تهدید می کنند، سعی می کنند با شعارها و رفتارهای احساسی و عاطفی، فهم و شعور دانشجویان را تیره و تار کنند و نقش و جایگاه دانشجو، دانشگاه و جنبش دانشجویی را تحقیر کنند.

دشمنان دانشگاه را بهترین محیط و مناسب‌ترین عرصه برای تأثیرگذاری بر اندیشه و فرهنگ جامعه می‌دانند، بنابراین بیشترین سرمایه‌گذاری را برای تأثیرگذاری بر نیروهای دانشگاهی انجام می‌دهند، زیرا مدیران آینده کشور فارغ‌التحصیل هستند و ارتباط و همدلی زور است. از این مراکز در واقع به معنای تصاحب بخشی از کشور خواهد بود.

رهبران همایون، تحلیلگر سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید