آیا آندره آ استراماچونی استقلال را نابود می کند؟

آیا آندره آ استراماچونی استقلال را نابود می کند؟

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی شب گذشته درباره بدهی استقلال به استراماچونی و خطر سقوط آبی های تهرانی به دسته پایین صحبت کرد و موجی از تشویش را در بین هواداران آن تیم ایجاد کرد، اما ماجرا فرق می کند و اینطور نیست. حالا تیم ساپینتو را تهدید کند.

طبق قوانین، در صورت عدم پرداخت بدهی در مدت سه پنجره، اقدامات تنبیهی مانند ضبط امتیاز یا سقوط توسط فیفا آغاز می شود.

با توجه به اینکه رای نهایی برای استراماچونی قبل از پنجره زمستانی فصل جاری صادر شده است، پنجره زمستانی فصل آینده می تواند شروع مجازات های سنگینی برای باشگاه استقلال باشد. در این مورد اما تعیین کننده جلسه کمیسیون انضباطی فیفا خواهد بود که به درخواست استراماچونی باید در 11 مارس برگزار شود.

در واقع این جلسه برای افزایش تحریم مالی برگزار می شود و بر اساس تصمیمی که صادر می شود، باشگاه ایرانی علاوه بر اصل پرداخت، به پرداخت جریمه تاخیری نیز محکوم خواهد شد. البته کمیته انضباطی فیفا بر اساس اختیاراتی که دارد می تواند امتیاز کسر کند اما طبق عرف در مرحله اول که جریمه اعلام می شود یک تا دو ماه به باشگاه بدهکار فرصت داده می شود تا پول را پرداخت کند.

پس از آن در صورت عدم پرداخت اصل و جریمه معوق در مهلت اعلام شده، کمیته انضباطی نسبت به جریمه های بعدی مانند کسر امتیاز یا انتقال به رده پایین تر اقدام می کند. این روند خارج از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات است و حتی قبل از شروع نقل و انتقالات تابستانی می توان امتیازها را پس گرفت. بر این اساس طبق سنوات گذشته رسم بر این است که تا سه پنجره نقل و انتقالات پس از اعلام تصمیم نهایی (در این مورد زمانی که تصمیم CAS اعلام می شود) سقوط صورت نمی گیرد.

نکته قابل توجه در این مورد در خصوص زمان برگزاری جلسه کمیته انضباطی فیفا؛ این است که باشگاه استقلال باید تا پایان اسفندماه بدهی مذکور را پرداخت کند در غیر این صورت با توجه به تعطیلات سال نو، بدهی مطمئنی است که منجر به حذف از لیگ قهرمانان آسیا می شود.

قرارداد یک طرفه مدیران وقت باشگاه استقلال با استراماچونی اکنون مشکلات زیادی را برای این باشگاه ایجاد کرده است که با وجود پرداخت هزینه های جانبی مانند حق الزحمه وکلای خارجی قبل از جلسه دادگاه CAS، اکنون به چالشی جدی برای مدیران وقت باشگاه تبدیل شده است. که تقریبا 80 میلیارد تومان برای استقلال هزینه می شود و باید دید این گره کور آبی ها در نهایت چگونه باز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید