آیا اعضای تعاونی مسکن ارتش قزوین میزبان می شوند؟

زمینی که ارتش قزوین در 19 سال پیش مجموعاً 1960 تن مسکن برای اسکان سهامداران اعم از سربازان بازنشسته، ایثارگران، جانبازان و بازماندگان جنگ به قیمت هر هزار تخته 700 با هدف و وعده پرداخت کرد. خانه دار شدن به طوری که با اخذ پروانه تغییر هدف و اخذ پروانه ساختمان سرپناه و سرپناه نزدیک به 3000 نفر از اعضا و خانواده هایشان باشد.

اکنون پس از گذشت 20 سال از مشکلات فزاینده، فاصله قیمت هر مترمربع مسکن با درآمد ماهانه، گرانی مسکن و تمایل به خانه دار شدن از نسل اول مالکان تا فرزندان این سهامداران نیز افزایش یافته است.

علیرغم وعده‌های مختلف مسئولان در سال‌های گذشته مبنی بر تامین زمین در مقابل یا ساخت واحد مسکونی، اعضای این تعاونی همچنان بین نهادهای مسئول یعنی معاونت ساخت و ساز منطقه و اداره کل راه و شهرسازی سرگردان هستند. از بازنشستگی لشکر 16 زرهی قزوین تشکیل شد.


تاریخچه فراز و نشیب تصمیمات اتخاذ شده برای تعاونی مسکن ارتش

1381: خرید این اراضی توسط هیئت پنج نفره حدود 130 هکتار و واگذاری آن به حدود 2850 عضو.

2017: انجمن بازنشستگان آجا تلاش مضاعف خود را برای حمایت از سهامداران و رسانه ها در تعیین تخصیص زمین انجام می دهد.

1397: قول مسعود حق الطافی مدیر کل وقت مسکن و شهرسازی استان مبنی بر پاکسازی اراضی شهرک ارتش بایرن با 250 هکتار زمین مسکونی واقع در شمال غربی منطقه مهرگان تنها به میزان 12 درصد و در نهایت تنظیم و پاراف قرارداد توسط ایشان و نمایندگان تعاونی تشکیل جلسه رسمی اعضا و رای گیری در مورد تایید سهامداران جهت نظافت.

1398: تغییر در مدیریت اداره کل راه، مسکن و شهرسازی استان و باز هم بلاتکلیفی

1399: قول مساعدت ابراهیم مبارک مدیرکل وقت مسکن و شهرسازی استان ‌ معرفی و کارشناسی زمین برای تعیین میزان جایگزینی.

و در سال 1400: بلاتکلیفی اعضای تعاونی مسکن در راهروهای اداره کل مسکن و شهرسازی، استانداری و قول پایبندی به قرارداد قبلی نظافت و ممانعت از سوی اداره منابع طبیعی.

گفتنی است در اواسط بهار با وساطت نمایندگان مجلس بویژه عباسپور و سیاهکلی جلسه ای با حضور استاندار، مدیرکل مسکن و شهرسازی جناب آقای هاشمی، مدیرکل منابع طبیعی و … برگزار شد. مقامات ذیربط وزیر وقت راه و شهرسازی محمد اسلامی بود که در تاریخ 4/4/1300 با وی ملاقات کرد و دستور سکونت در اراضی بایرن را دریافت کرد.


مجوز شهری بگیرید

از 21 تیر 1400 پس از صدور تغییر کاربری اراضی کشاورزی، کاربری مسکن مورد تایید وزارت مسکن و شهرسازی قرار نگرفته و تعاونی با چالش جدیدی مواجه شده است.

از ابتدای نیمه دوم سال جاری، با تغییر دولت و انتصاب مقامات جدید کشوری و لشکری، نمایندگان استان به رهبری روح الله عباسپور برای رفع این موانع پیشقدم شده و پیگیری های لازم را برای تماس با استاندار.وزیر مسکن. پس از ایجاد فرمانده جدید قرارگاه 16 زرهی در اواسط پاییز 1400 و فعالیت سهامداران، مسئولیت و نمایندگی و پیگیری رسمی امور این اراضی مستقیماً به امیر شفیعی محول شد.

همچنین جلسات و نشست های اعضای تعاونی مسکن با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکنون منجر به قول مساعد برای رفع مانع اخذ پروانه مسکن و ساخت و ساز شده است.


پرونده تعاونی مسکن ارتش در لیست کارگروه ویژه قرار دارد

رجانی معاون هماهنگی عمرانی استاندار در گفت و گو با صبح قزوین؛ وی در خصوص شرایط پرونده انجمن اسکان ستاد ارتش گفت: این موضوع در لیست کارگروه ویژه استان قرار دارد و خدای ناکرده با درایت موضوع حل می شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه به چند تعاونی مسکن به صورت متوالی و ویژه رسیدگی می کنیم که در حال حاضر در شهر اندیشه بازدید می کنیم، موضوع تعاونی مسکن ارتش نیز در دست اقدام است.

گفتنی است محمدمهدی علایی استاندار قزوین در نامه ای به رجانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نوشت: ب.

وی ادامه داد: مشکلات مردم باید با قوت بررسی و رفع شود و عواملی که گاهی باعث گرفتار غیرقانونی افراد می شود به دستگاه قضایی معرفی شوند.

همچنین 28 بهمن ماه سال جاری استاندار قزوین به همراه تعدادی از مسئولین جهت بررسی میدانی از محل زمین های تعاونی مسکن ارتش در شهرستان بایرن محمدیه بازدید کرد. این بازدید برای پایان هرچه سریعتر این مشکلات انجام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ امیدواریم با پیگیری و رایزنی با امیر شفیعی فرمانده محترم اداره کل و رایزنی مجمع نمایندگان استان با رستم قاسمی وزیر مسکن و وعده های محمدمهدی علایی استاندار قزوین، تیپ مسکن یا حداقل ویلا. باغ در شورای عالی معماری و کمیسیون مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و این اراضی به شهر الحاق و یا در صورت امکان به مدت 20 سال به نام تهاتر به اعضای این تعاونی واگذار می شود. با کمیت و کیفیت قابل قبول و درصد قابل قبولی از زمین آماده سکونت، زیرا در صورت ادامه وضعیت و در شرایط بلاتکلیفی. نه تنها نظامیان بازنشسته، بلکه فرزندان آنها نیز نمی توانند از این زمین ها مسکن دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید