آیا اعضای شورای شهر تهران باید از شهرداری التماس کنند؟

آیا اعضای شورای شهر تهران باید از شهرداری التماس کنند؟

روز جدید : تاخیر در انتشار فهرست 129 ساختمان بسیار خطرناک پایتخت

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از عدم انتشار فهرست ۱۲۹ ساختمان خطرناک توسط شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: این یک امر قانونی است. انتظار داریم شهرداری تهران به نامه های نمایندگان شورای شهرداری تهران توجه کند.

انصاف نیوز: پس از ریزش ساختمان پلاسکو، مسئولان شهری به فکر تهیه فهرستی از ساختمان های خطرناک افتادند. در سال 1388 با انفجار درمانگاه سینا، مدیران از اقدامات آتش نشانی و شناسایی ساختمان های خطرناک در تهران فاش کردند. سازمان آتش نشانی در سال 1397 بیش از 33000 ساختمان خطرناک (از نظر آتش سوزی) را در تهران شناسایی کرد. رئیس سابق آتش نشانی از لزوم مداخله جدی در 360 ساختمان خطرناک تهران خبر داد و مدیران شهری وقت از تهیه فهرستی متشکل از 129 ساختمان بسیار خطرناک در پایتخت خبر دادند. لیستی که اعضای اصلاح طلب شورای شهر سابق تهران دلیل افشای و عدم افشای آن را فشارهای امنیتی می دانند.

پس از حادثه کلانشهر آبادان، این فهرست 129 ساختمانی بسیار خطرناک و بحرانی در خبرهای شهری خبرساز شد. مدیران شهری به تازگی فهرستی از 129 ساختمان بسیار خطرناک تهران را اعلام کرده اند که به دادسرا ارسال شده تا مالکان موظف به رفع ناامنی از طریق اخطاریه قضایی باشند. پس از آنکه دادستان کل کشور در رسانه ملی اعلام کرد فهرست 129 ساختمان پرخطر تهران محرمانه نیست و مشکلی برای انتشار آن وجود ندارد، «انصاف نیوز» آن را منتشر کرد. اما بسیاری از مدیران شهری که دیدند فرصت شوف با این لیست از بین رفته است، لیست منتشر شده را تکذیب نکردند، اما مصاحبه های زیادی برای تایید نکردن آن انجام دادند. سوال اینجاست که چند لیست از 129 ساختمان خطرناک در تهران وجود دارد؟ چرا این لیست به دادستانی ارسال شده اما اعضای شورای شهر تهران این لیست را ندارند؟ در همین حال محمد سالاری، رئیس سابق کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران این فهرست را تایید کرد و برخی از اعضای شورای شهر فعلی دلیل عدم تایید این لیست را قدیمی بودن آن و الزام به تایید آن عنوان کردند. شهرداری به سرعت به روز رسانی و منتشر شود. . ناصر امانی در گفت و گوهای خود با انصاف نیوز اعلام کرد که این موضوع تمام نشده و شهرداری باید این لیست را در اختیار نمایندگان مجلس شهری و رسانه ها قرار دهد. اکنون یک ماه از مهلت یک هفته ای شورای شهر تهران برای انتشار این لیست توسط شهرداری می گذرد و نه تنها خبری از انتشار این لیست نیست، بلکه شهرداری نیز تسلیم درخواست مدیران ارشد خود نشده و این لیست به شورای شهر تهران ارسال نشده است.

مهدی عباسی رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران امروز در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از عدم انتشار فهرست 129 ساختمان خطرناک شهرداری تهران گفت: نامه ای به شهرداری ارسال کردم. تهران همراه با آکران و برجسته. ما فهرستی از 129 ساختمان خطرناک تهران را منتشر کردیم که قانون است و باید اجرایی شود. انتظار داریم شهرداری تهران به نامه های نمایندگان شورای شهرداری تهران توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید