آیا افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان مردادماه اعمال می شود؟

آیا افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان مردادماه اعمال می شود؟

ضمن اینکه قرار بود مستمری سالانه مستمری بگیران سایر رده های سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 به میزان 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش یابد که از سوی دولت رد شد.

در همین راستا افزایش سنوات بازنشستگی سایر سطوح مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اکنون به چالشی بین دولت، مجلس و کانون های بازنشستگی تبدیل شده است تا جایی که تصمیم دولت دو هفته پیش مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان 10 درصد معکوس شد. سپس علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد: در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر ادامه بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری جلسات مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت مرجع تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان.

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی و با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد در چارچوب منابع و اعتبارات پایداری سازمان تامین اجتماعی، مستمری ها به سایر سطوح اصلاح شود. این سازمان

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر اصلاح افزایش مستمری مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی تاکید کرد، افزود: بر این اساس هیات وزیران تصمیم گیری در این خصوص را به وزرای عضو این سازمان تفویض کرده است. هیات امنای سازمان تامین اجتماعی .

جلسه افزایش حقوق بازنشستگان
در این فضا گفته می شود امروز احتمالاً هیئت مدیره CSR تشکیل جلسه داده و بحث افزایش حقوق بازنشستگان مطرح می شود. در همین رابطه علی دهگانکیا رئیس کانون بازنشستگی استان تهران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با توجه به اینکه دستور سه گانه رئیس جمهور پشت ماجرای حقوق بازنشستگان است، در نهایت مقرر شد این موضوع به این سازمان واگذار شود. وزرای هیات امنای سازمان تامین. پیش از این هیئت نیز پیشنهادی داشت و انتظار داریم با توجه به بودجه و هزینه ها، هیئت رئیسه آنچه را که قبلا پیشنهاد داده بود، تایید کند.

وی تاکید کرد: اگر غیر از این اتفاق بیفتد اشتباه می کنند. حالا اینکه تصمیم اول اشتباه بوده یا تصمیم امروز آنها خودش جای سوال دارد. بر این اساس انتظار داریم همان مصوبه قبلی تصویب شود یعنی. افزایش حقوق 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تصریح کرد: در خصوص جلسه امروز می دانیم که امروز تعطیل است، اما معمولا جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی روز شنبه است، بنابراین فکر می کنیم احتمالا امروز جلسه ای را در روز شنبه تشکیل داده اند. حقوق بازنشستگان

قرار گذاشتیم!
دهقانکیا خاطرنشان کرد: در صورت برگزاری این جلسه احتمالاً اولین دستور کار آنها بحث افزایش حقوق بازنشستگان خواهد بود و در رابطه با موضوع تعیین تکلیف خواهد شد. هرچند در خبرها شنیده می شود که وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت اعلام کرده است که جلسه خود را لغو کرده ایم.

وی گفت: نمی دانیم چه اتفاقی می افتد اما آنچه از هیئت مدیره انتظار داریم تصمیمی است که قبلا تصویب کرده و به دولت ارسال کرده اند. دیر یا زود، اما روشن نمی شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران در رابطه با اظهارات دولت مبنی بر اینکه کارشناسان در حال پیگیری حقوق بازنشستگان هستند، گفت: دیگر بحث های کارشناسی از دست دولت خارج است و دولت دیگر مسئولیت را به عهده دولت گذاشته است. وزرای هیأت مدیره تأمین اجتماعی سازمان؛ به خصوص وزیر اقتصاد و سرپرستی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی. اگر تصمیم نهایی از سوی آنها گرفته شود قطعا دولت مخالفتی نخواهد داشت.

دهقانکیا افزود: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بر مصوبه قبلی خود پافشاری کند. در غیر این صورت، در جامعه درک می شود که هر تصمیمی که توسط مردان گرفته می شود می تواند اشتباه باشد.

وی تصریح کرد: اتحادیه در هر جلسه خود خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار بود و خارج از آن اظهار نظر نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید