آیا انقلاب مهدی تاج در تیم ملی در راه است؟

آیا انقلاب مهدی تاج در تیم ملی در راه است؟

این روزها هیچکس از سرمربی تیم ملی صحبت نمی کند. در جلسه اعضای شورای حاکمیتی فدراسیون فوتبال بحثی درباره تیم ملی مطرح نشد. اعضای هیئت مدیره در این باره می گویند مهدی تاج هنوز مربی به آنها معرفی نکرده است و در صورت معرفی مربی تصمیم خواهند گرفت.

این قانون فدراسیون فوتبال است. انتخاب سرمربی تیم ملی از وظایف رئیس فدراسیون فوتبال است اما سرمربی منتخب تنها با نظر اعضای هیئت رئیسه می تواند تعیین شود.

خبرهای جدیدی در این باره دریافت کردیم. این پیشنهادی است که مهدی تاج پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کرد. وی با بیان اینکه کارلوس کی روش در جام جهانی هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت اما بعد از جام جهانی هدایت تیم ملی بر عهده جواد نکونام خواهد بود.

البته برنامه مهدی تاج این بود که جواد نکونام به عنوان دستیار در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند و کارلوس کی روش بعد از جام جهانی مدیر فنی تیم ملی شود. اگرچه قسمت اول این ماجرا یعنی حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی محقق نشد، اما کارلوس کی روش فعلا نمی خواهد مدیر فنی تیم ملی شود و اگر هم نباشد. او که مجدداً توسط فدراسیون فوتبال انتخاب می شود، احتمالا هدایت تیم ملی دیگری را بر عهده خواهد گرفت، چین یا قطر هدایت این تیم را بر عهده خواهند گرفت.

مهدی تاج به خوبی متوجه شده بود که کارلوس کی روش محبوبیت خود را از دست داده است و از طرفی در 9 سال حضورش در اردوی تیم ملی فوتبال ایران هرچه در چنته داشت را انتقال داد و اعتماد بهتری به مدیریت تیم ملی داشت. یک مربی جدید انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی آرزوی خیلی هاست و امتیازات زیادی برای فدراسیون فوتبال به همراه دارد. یکی از آنها امضای قرارداد ریالی با سرمربی تیم ملی در شرایطی است که تمام درآمدهای دلاری فدراسیون فوتبال به بهانه تحریم ها ضبط می شود. از سوی دیگر عملکرد خوب جواد نکونام در تیم ملی می تواند ارزیابی مثبتی را در هدایت مهدی تاج به ثبت برساند.

در صورت صعود به این گروه بعدی، در پایان لیگ، فدراسیون فوتبال جواد نکونام را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می کند و به نوعی ملی پوشان فیفا از فروردین ماه یک روز را از دست داده اند. بسیاری از کارشناسان فوتبال در رایزنی که مهدی تاج با آنها انجام داد این تصمیم را تایید کردند و باید منتظر ماند و دید آیا این تصمیم مورد تایید اعضای هیات مدیره قرار می گیرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید